Foto: Valentina Todorova Tencheva / Alamy / Alamy / Profimedia

Teretane i frizerski saloni ponovo otvaraju vrata od ponedeljka 27. aprila, ali funkcionisaće po dosta drugačijim pravilima nego što smo navikli.

Krizni štab za suzbijanje koronavirusa doneo je određene instrukcije kojih će morati da se pridržavaju vlasnici i korisnici ovih usluga.

Dezo barijere i pravila ponašanja

Teretane i saloni će morati da na vidnom mestu istaknu pravila ponašanja za zaposlene i korisnike kluba, kao i pravilnik o ponašanju zaposlenih, korisnika usluga i bezbednoj upotrebi opreme i rekvizita, objasnio je epidemiolog Predrag Kon.

Na ulazima će biti postavljene takozvane „dezo barijere“, gde će svako prilikom ulaska i izlaska biti obavezan da dezinfikuje ruke preparatom na bazi 70 odsto alkohola.

Pročitajte još:

Prostorije će morati dobro da se proveravaju pre i posle radnog vremena, kao i tokom dana, a zaposleni su obavezni da nose zaštitnu opremu, maske i rukavice, tokom celog radnog vremena. U slučaju da neko od zaposlenih u teretani ili salonu pokaže simptome zarazne bolesti, odgovorno lice je dužno da zaposlenog odmah ukloni iz prostorije sa preporukom da se javi nadležnom domu zdravlja to jest kovid ambulanti.

Zakazivanje termina u teretanama 

Korisnici usluga moraće da se naviknu i na to da termine za vežbanje zakazuju unapred, telefonom ili putem interneta. Raspored sprava za vežbanje i druge opreme, odnosno organizacija vežbanja, mora biti takva da u svakom momentu između vežbača bude fizička udaljenost od najmanje dva metra. Kako je izjavio dr Kon, u teretani će na svakih 10 kvadrata moći da bude po jedan vežbač. Zaposleni će morati da nose maske i rukavice sve vreme, a vežbači da donose svoja sredstva za higijenu i peškire.

Sve prostorije će biti redovno provetravane, a na početku i kraju radnog vremena zaposleni treba da dezinfikuju sve radne površine, opremu, sprave i druge rekvizite za vežbanje, kao i podove. Takođe, mesta za korišćenje sprava u teretanama moraju biti jasno obeležena, a posle svakog korišćenja sprava se obavezno dezinfikuje. Korišćenje drugih zajedničkih prostorija – kafe kuhinja, svlačionica, tuš kabine i slično – moguće je samo ukoliko postoji mogućnost da se odmah nakon svakog korišćenja prostorija dezinfikuje.

Ipak, stručnjaci pre preporučuju vežbanje na otvorenom, nego u zatvorenim salama.

Mere zaštite u salonima

Frizerski saloni počinju da rade ali pod novim uslovima; Foto: Thibault Savary / AFP / Profimedia

I u salonima će moći da boravi ograničen broj ljudi, tako da između njih bude razdaljina od dva metra, a svi termini će morati da se zakazuju.

Prilikom pružanja usluga i higijenske nege i ulepšavanja lica i tela, kao i nemedicinskih estetskih intervencija, kojima se narušava integritet kože, odgovorna lica salona dužna su da obezbede da se te usluge pružaju pod uslovima i na način kojim se sprečava pojava i prenošenje bolesti, a ukoliko to nije moguće, da te usluge ne pružaju.

Sva oprema i sredstva za rad, radne površine, naročito one koji se neposredno koriste na korisniku, poput češljeva, peškira, makaza, kreveta, instrumenti u kozmetičkim salonima, moraju biti obavezno dezinfikovani nakon svake upotrebe.

Preporučeno im je da koriste jednokratnu papirnu ili plastičnu galanteriju, koju će odmah nakon upotrebe bacati u kesu za đubre i odlagati na predviđeno mesto. Peškire i zaštitne ogrtače mogu da koriste samo na jednom klijentu, nakon čega treba da ih odlože u posebnu kesu i na kraju radnog dana operu u mašini za veš na visokoj temperaturi.

Inače, dr Kon je najavio i da će Gradski zavod za javno zdravlje napraviti preporuke za rad i poslati detaljna uputstva za rad različitih objekata i usluga – od frizerskih salona do teretana i biblioteka.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare