Ko zna gde bi završio autobus gradskog prevoza na liniji 48 u Beogradu da građani nisu bili spremni da priteknu u pomoć vozaču strancu.
Na društvenim mrežama je objavljen snimak iz autobusa 48 na kojem se vidi kako mladić na engleskom jeziku objašnjava vozaču gde je stanica, a gde treba da skrene kako bi se vratio na svoju rutu.
Ivan Banković iz Sindikata GSP rekao je za portal N1 da ovo nije privi takav slučaj, a na žalost ni poslednji. On objašnjava da putnici navode i naše vozače koji se gube po gradu, pa ne čudi da se u takvoj situaciji nađu i oni inostranstva, koji poznaju svojuru rutu ali ne i ostatak grada.
Problem je, objašnjava, nastao kada je Grad raskinuo ugovor s Kentkartom, a iz vozila gradskog prevoza je uklonjen sistem za monitoring koji je u realnom vremenu obaveštavao vozače o blokadama ulica i davao alternativnu rutu kretanja.
Ovako, bez panela pred sobom i mape beogradskih ulica, vozači se snalaze kako znaju i umeju.
Banković kaže da putnici uglavnom imaju razumevanja za izgubljene vozače i spremni su da pomognu.
Privatni prevoznici su u jesen prošle godine najavili dolazak vozača iz Šri Lanke, a sagovornik N1 kaže da ih je bilo oko 25 u prvoj, i isto toliko u drugoj grupi. Dodaje da u Gradskom saobraćajnom preduzeću nema stranih vozača.
Šansa da se vozači izgube po gradu kada su primorano da promene trasu biće manja kada Grad uvede sistem koji će zameniti Kentkartov. Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić je 30. maja najavio da će aplikacija za plaćanje prevoza i praćenje vozila biti u funkciji do kraja juna.
Bankivić iz GSP kaže da bi voleo da tako bude, ali napominje i da je činjenica da se za tako kratko vreme ne može napraviti ozbiljan softver i da se plaši da ćemo na to čekati nekoliko meseci.