"Peach Fuzz", novi neprijatelj.
Pantone Color Institute je, kao svetski autoritet za boje, nastavio tradiciju određivanja boja koje će obeležiti narednu godinu. Za 2024. godinu predvideli su vladavinu „Peach Fuzza“ – narandžasto-ružičaste nijanse za koju kažu da „donosi udobnost, smirenost i lepotu“.
Boju opisuju kao „modernu s referencama na prošlost“.
„U potrazi za nijansom koja odražava našu urođenu čežnju za bliskošću i povezanošću, odabrali smo boju koja zrači toplinom i modernom elegancijom. Nijansa koja odjekuje saosećanjem nudi taktilni zagrljaj i bez napora spaja mladalačko s bezvremenim“, izjavila je ranije Leatrice Eiseman, izvršna direktorka instituta.
Boja 2023. godine bila je Viva Magenta, a 2022. godine Pantone je odabrao nijansu nazvanu Very Pery, što je bio prvi put da je proizvedena nova nijansa za boju godine umesto da je izabrana neka iz arhive.
Izbor Instituta za boje Pantone namenjen je odražavanju najnovijih trendova u svim sektorima, uključujući modu, lepotu, tehnologiju, dizajn i uređenje doma. Ipak, poslednjih godina neki tvrde da Panetone ne „predviđa“ boju, već utiče na nju.
Naime, kako izbor boje godine postaje sve popularniji, tako nastaju i brojne teorije zavere oko toga da na to utiču svetske kompanije kako bi povećale zaradu. Tako zagovornici ove teorije tvrde da je prošle godine za boju godine odabrana Viva Magenta zbog dolaska filma „Barbie“.
„Ko je ove godine platio? Šta će nam prodati?“, pitaju se tiktokeri sad. „Nijedan logo me ne asocira na ovo, jako čudno. Mislim da nismo ni svesni što nas čeka“, govore.
Pa, izgleda da nam ostaje da sačekamo i vidimo.