Foto: Nemanja Jovanović/Nova.rs

Ovaj natpis privukao je pažnju građana, a neki su se zapitali da li su takva vozila bezbedna za vožnju.

Vozila GSP-a na kojima piše da su u procesu sertifikacije i dalje se nalaze na ulicama Beograda a prema ranijim najavama predsednika Privremenog organa Grada Beograda Aleksandra Šapića to bi trebalo da bude okončano najkasnije do kraja novembra, kada bi trebalo da budu ispravljeni svi nedostaci.

Nalepnica „vozilo u procesu sertifikacije“ znači da je ono u fazi kontrole da li poseduje sve parametre koji su zacrtani, odnosno da li ispunjava sve uslove da saobraća u sistemu gradskog prevoza.

Šapić je još sredinom oktobra najavio da će ovaj proces biti završen u roku od 30 do 45 dana, što znači najkasnije do kraja novembra.

Zoran Stefanović iz sindikata Pravda u GSP-u za N1 pojašnjava da oznaka da je vozilo u procesu sertifikacije ne znači da nije bezbedno za korisnike usluga ovog javnog komunalnog preduzeća.

„To nema veze sa bezbednošću. Naša vozila se svakodnevno pregledaju kad završe svoj posao. Kad vozilo dođe u garažu prođe pranje, prođe prvi servis, natoči se gorive i spremno je za sutradan. Ukoliko ima neku prijavu kvara, onda ide na drugi servis. Tamo pokušaju da otklone kvar i ukoliko ne može da se otkloni, vozila se šalju privatnim servisima“, objašnjava.

Sertifikacija podrazumeva nove standarde za sva vozila

Prema rečima Šapića, proces sertifikacije obuhvataće proveru da li vozilo poseduje klima-uređaj i grejanje, ispravan GPS uređaj, odnosno vozačku konzolu bez koje nije moguće detektovati i locirati vozilo, tačnije nije „vidljivo” na aplikaciji. Takođe će se kontrolisati da li vozila imaju zvučnike, displej-uređaje, dovoljan broj sigurnosnih kamera i da li poseduje uređaj za plaćanje karata.

„Кada na vozilu građani vide nalepnicu na kojoj piše da je vozilo u procesu sertifikacije, to znači da je nešto od navedenog falilo i da je dat rok za ispravak. Кada se nedostaci isprave, vozilo dobija svoj jedinstveni broj i biva zavedeno u našoj bazi. Tako ćemo posle više desetina godina saznati tačan broj vozila u sistemu javnog prevoza. Trebalo bi da proces sertifikacije bude završen u roku od 30 do 45 dana“, naglasio je Šapić.

Pročitajte još:

On je tada rekao i da kontrolori rano ujutru vrše kontrole na stajalištima.

„Samo u toku leta napisano je kazni u iznosu većem od 150 miliona dinara. Primera radi, u prethodnih desetak godina napisano je svega nekoliko miliona dinara kazni. Pored svega toga, i dalje imamo probleme – još uvek svi autobusi nisu čisti onako kako bismo želeli da budu i ne radi u svima klima-uređaj. Ipak, u sledećem našem koraku potrudićemo se da takve pojave svedemo na minimum. Taj korak je sertifikacija vozila“, naglasio je Šapić.

Mesec dana kasnije, tokom obilaska pogona GSP-a na Novom Beogradu, Šapić je izjavio da je prva faza sertifikacije vozila u pogonu GSP-a završena, kao i da je konstatovano šta kom vozilu nedostaje u odnosu na standard koji je definisan.

„Sada, u drugoj fazi, na vozilima koja nemaju sve što je neophodno u najkraćem periodu moraće da se otklone nedostaci, kako bi mogla da budu i zvanično sertifikovana“, rekao je Šapić i dodao da u to spadaju i vozila svih privatnih prevoznika.

Zoran Stefanović iz Sindikata Pravda u GSP-u za N1 pojašnjava da zadovoljavanje ovih parametara nema veze sa bezbednošću korisnika usluga.

„Naša vozila se svakodnevno pregledaju kad završe svoj posao. Kad vozilo dođe u garažu prođe pranje, prođe prvi servis, natoči se gorive i spremno je za sutradan. Ukoliko ima neku prijavu kvara, onda ide na drugi servis. Tamo pokušaju da otklone kvar i ukoliko ne može da se otkloni, vozila se šalju privatnim servisima“, objašnjava.

Iz Sekretarijata za javni prevoz nisu odgovorili na pitanja N1 o tome kad će proces sertifikacije biti završen, pa je za sada je nepoznato da li će rok koji je dao predsednik Privremenog organa Grada Beograda, a koji ističe za nekoliko dana, biti ispoštovan.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar