Šta je TikTalk?
Budući da su poslednje decenije bili pod velikim uticajem influensera, nije ni čudo da su generacija Z i milenijalci na društvenim mrežama kolektivno usvojili neke prepoznatljive osobine ljudi kao što su Kim Kardašijan, Britni Spirs i Ariana Grande.
Trenutno je posebno popularan bizaran trend oponašanja glasa poznat kao TikTalk ili internetski naglasak, a stručnjak za lingvistiku upozorio je da će to verovatno biti budućnost engleskog jezika. Reč je o modernoj pojavi da svi na društvenoj mreži govore slično.
Karakteristike viralnog internetskog glasa uključuju „uptalk“, gde ljudi povisuju ton na kraju rečenice, a svaka rečenica zvuči kao pitanje, i „vocal fry“, kojim mnogi dodaju tihi, škripavi zvuk na samoglasnicima.
Lingvističar: Inovatori jezika su mlade žene
Recimo, primer „vocal frya“ je viralni video Džuli Foks iz podkasta Call Her Daddy, u kojem govori o svojoj vezi s Kanjeom Vestom. Drugi je primer kada Britni Spirs tiho peva „Oh baby, baby“ u hit pesmi Baby One More Time.
Prema Kristoferu Strelufu, profesoru lingvistike na Univerzitetu Varvik, generacija Z koristi ove jezičke odlike na „inovativan način“.
„U gotovo svim istraživanjima jezičkih promena čini se da su inovatori jezika mlade žene“, rekao je on za National World, a prenosi Index.hr.
„Uopšteno, način na koji mlade žene koriste jezik budućnost je načina na koji se jezik razvija. Tako da su sve promene koje čujemo od mladih žena verovatno budućnost engleskog jezika. ‘Uptalk i ‘vocal fry’ već su postali deo engleskog“, dodao je.
Influenseri: To je korisno
„Slažem se da je influenserski naglasak neprirodan i da nema smisla“, rekla je popularna vlogerka Kara Najt u videu na TikToku. „Ali nemoguće je govoriti normalnim glasom dok se snimate za TikTok. Kao da morate da promenite glas“, navela je.
Ali influenserka Džulija Hin utvrdila je da TikTalk nije ništa više od korisnog alata za ljude ispred kamere.
„Mi influenseri tako govorimo jer nam pomaže da stanemo, zastanemo i shvatimo šta treba da kažemo pre nego što to izgovorimo“, objasnila je.
Ali prošle su gotovo tri decenije otkako su društvene mreže stvorene, a njihov uticaj na društvo je već ogroman, pa će biti zanimljivo videti kako će influenseri uticati na jezik u vremenima koja dolaze.