Spotify Wrapped 2025 zvanično je stigao, odnosno objedinjena godišnja lista najslušanijih izvođača, pesama, žanrova i albuma na nivou godine. Objavljena je globalna lista, odnosno spisak najpopularnijih u celom svetu, a svaki korisnik striming platforme početkom decembra dobio je godišnji izveštaj šta je najviše slušao.
Godišnji muzički pregled sada je dostupan korisnicima koji mogu da vide svoje najslušanije izvođače, pesme i albume. Streaming platforma objavila je i globalne liste najpopularnijih izvođača, pesama i albuma među svim korisnicima širom sveta.
Spotify Wrapped 2025 dostupan je od 3. decembra. Prošlogodišnji Wrapped pojavio se 4. decembra, dok je 2023. godine stigao nešto ranije, 29. novembra.
Spotify je uveo nekoliko novih funkcija, među kojima su Listening Age, koja upoređuje vaš muzički ukus sa slušaocima vaše starosne grupe, zatim Top Albums, Fan Leaderboard za vaše omiljene izvođače i Clubs, sistem koji svakog korisnika svrstava u jedan od šest jedinstvenih stilova slušanja. Tu je i Wrapped Party, nova interaktivna opcija koja koristi vaše podatke kako bi kreirala „uživo“ takmičenje koje možete da igrate sa prijateljima.
Vraćaju se i popularne stare funkcije: Top Genres, Top Song Quiz i plejlista Top Songs, koja sada prikazuje koliko puta ste preslušali svaku od vaših 100 najslušanijih pesama u 2025.
Izuzetno popularni Bad Bunny ponovo je najslušaniji izvođač na Spotifyju globalno, po četvrti put, ispred Tejlor Svift, koja je prethodne dve godine držala prvo mesto.
Bad Bunny ove godine dominira i među albumima, zauzimajući dva mesta na globalnoj listi najslušanijih: ovogodišnjim albumom DeBÍ TiRAR MáS FOToS i izdanjem iz 2022. Un Verano Sin Ti.
Pored uobičajenih velikih imena poput Swift, The Weeknd-a, Drakea, Billie Eilish i Ariane Grande, veliko iznenađenje napravila je ekipa iz filma KPop Demon Hunters zahvaljujući hitu „Golden“ i soundtracku filma.
SZA-in album SOS Deluxe: LANA bio je izuzetno slušan, kao i GNX Kenedrika Lamara, a njihov zajednički hit „luther“ postao je najstreamovanija pesma u SAD-u.
Korisnici Spotifyja mogu pogledati Wrapped 2025 preko desktopa na adresi spotify.com/wrapped
Potrebno je da aplikacija Spotify bude ažurirana na najnoviju verziju. Wrapped će se pojaviti na početnoj stranici, pored liste nedavno slušane muzike.
Nakon ulaska u Wrapped, korisnici će videti presek sa najvažnijim muzičkim statistikama godine. Svoju Wrapped plejlistu možete pronaći i tako što u pretrazi ukucate „wrapped“.
Ako aplikaciju još nemate, možete je preuzeti za iPhone ili Android uređaje.
Ove godine Spotify je zainteresovao ljude jer nova opcija pokazuje šta naše muzičke preferencije govore o našem o starosti „našeg duha“, zahvaljujući funkciji „your listening age“. Ovaj novitet deo je godišnjeg Wrapped pregleda, koji koristi velike količine podataka o slušanju kako bi korisnicima ponudio personalizovan uvid u njihovu muzičku godinu.
Mnogi korisnici otkrili su da su „iskočili“ iz sopstvene generacije kada je reč o muzičkom ukusu. Neki pripadnici generacije Z dobili su rezultat da imaju preko 60 godina jer su bili fokusirani na muziku iz sedamdesetih godina prošlog veka, dok su roditelji primetili da su njihova deca pesmom iz filma KPop Demon Hunters „srozala“ njihovu navodnu muzičku zrelost. Pevačica Grimes objavila je da joj je Spotify dodelio slušalačku starost od čak 92 godine, što je pripisala svojoj „ljubavi prema muzici iz 30-ih godina prošlog veka“.
Tridesetsedmogodišnji ekolog Mark Morgan objavio je da je Spotify odredio da ima 72 godine. Pretpostavio je da je razlog to što je često slušao pesmu Long Long Time Linde Ronstadt iz 1970. godine. „Nisam bio ni srećan ni ljut zbog toga, ali te pomalo natera da se osećaš manje kul“, rekao je. „Ali slušao sam pesmu zbog toga što se pojavila u seriji The Last of Us.“
Spotify objašnjava da se ova funkcija zasniva na fenomenu „bump reminiscencije”, odnosno sklonosti ljudi da se vraćaju muzici iz svojih formativnih godina. Funkcija zatim analizira korisnikovu istoriju slušanja, poredi je sa korisnicima slične generacije i „uz malo igre“ određuje slušalačku starost.
Kako je rekao Troy Osinoff, stručnjak za digitalni marketing: „Spotify Wrapped je najuspešnija marketinška taktika u poslednjih deset godina. Zasnovana je na jednoj jednostavnoj ideji: ljudi su opsednuti sami sobom.“
Wrapped kampanja postala je izuzetno važan marketinški alat za Spotify, ali postoje i kritike. Paralelna kampanja pod nazivom Unwrapped nastoji da skrene pažnju na činjenicu da Spotify dozvoljava objavljivanje muzike generisane veštačkom inteligencijom, kao i emitovanje oglasa američke Službe za imigraciju i carine (ICE), zadužene za lociranje, zadržavanje i deportovanje migranata bez dokumenata.
Zbog svoje uloge u sprovođenju stroge imigracione politike Donalda Trampa, ICE je poslednjih godina bio meta protesta i hapšenja. Spotify je ranije saopštio da su njihovi oglasi deo šire kampanje američke vlade prisutne na televiziji, streaming platformama i internetu. Kompanija tvrdi da oglasi ne krše njena pravila, a korisnicima ostavlja mogućnost da ih pozitivno ili negativno ocenjuju. Spotify nije jedina velika platforma koja prikazuje ovakve oglase.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar