Leto je iza ćoška i sezona koktela zvanično može da počne! Ali šta je potrebno da bi koktel bio savršen? Pitali smo one koji to najbolje znaju - finaliste Schweppes Mixology takmičenja u pravljenju koktela!
Ovaj događaj, na kojem je tokom poslednjih četiri godine učestovalo više od 200 barmena, ove godine proširio je granice. Za mesto najboljeg koktel majstora borilo se 100 barmena iz Srbije, Crne Gore i Makedonije, dok je u finale ušlo 26 najboljih. Zadatak takmičara bio je jednostavan – kreirati ukusan i jedinstven koktel uz obavezno korišćenje nekog od ukusa poznatog brenda penušavih pića Schweppes – Bitter Lemon, Tonic Water, Tangerine, ili Pink Mixer Style.
Titulu najboljeg koktel majstora odnela je Teodora Nikolikj iz Severne Makedonije, čije je piće pod imenom Crimson imalo prefinjen ukus u kombinaciji sa različitim aromama home made sirupa, praha od brusnice i čipsa od brusnice. Tik iza Teodore, na drugo mesto, plasirala se Anja Ljujic iz Beograda, dok je treće mesto zauzeo Vanja Golovski iz Skoplja.
Za početak, finalisti najvećeg regionalnog takmičenja u svetu “mućkanja” koktela, otkrili su nam da im je učešće u Schweppes Mixology-u donelo nova iskustva, priliku da eksperimentišu, ali i nezaboravna druženja sa kolegama.
Teodoru, Anju i Vanju pitali smo da nam otkriju šta je potrebno da bi koktel imao jedinstven ukus.
“Dobra kombinacija sastojaka i pažnja u svakom koraku pripreme su kombinacija koja je nepogrešiva. Osim toga, jako je važan izbor bitera, alkohola i ostalih sirupa koji se koriste u pripremi”, kaže nam Anja, dok je pobednica takmičenja jednom rečju odgovorila – “ljubav”.
Kada je reč o konkretnim sastojcima svako ima svoj omiljeni Schweppes ukus.
“Pink Mixer Style, jer je savršeno odgovarao sastojcima mog koktela”, nije imala dilemu pobednica Teodora.
Ni Vanja se nije mnogo dvoumio – njegov odgovor je svaki.
“Ja biram sve, jer je svaki od Schweppes ukusa autentičan te pomaže nama barmenima da postignemo balans sastojaka godinama unazad”, dodaje.
Anjin omiljeni, i kako kaže, uvek rado birani izbor je Schweppes Tonic Water.
“Ima autentičan ukus koji je savršen za kombinovanje sa raznim destilatima, a ja ga najčešće koristim u kombinaciji sa džinom”; objašnjava nam Anja.
Finalisti Schweppes Mixology takmičenja dobili su luksuzan Schweppes set za koktele, čast da njihovi kokteli budu uvršteni u top 50 HoReCa objekata u Srbiji, ali i nagradni put u “večni grad” na “Rome bar show 2023”, renomirani događaj koji već treću godinu za redom okuplja vrhunske profesionalce iz oblasti barske industrije i najbolje barmene iz celog sveta.
Nakon tri dana konferencija, radionica i ukusnih koktela, pitali smo naše finaliste da nam “iz prve ruke” otkriju svoje utiske, ali i trendove u bartending svetu.
“Bila bi potrebna cela jedna stranica da bismo obuhvatili i prepričali ovo iskustvo. Druženje je bilo jedinstveno, ali ono što moram da izdvojim kao najvrednije jeste zbližavanje sa najboljima u svetu koktela, razgovori o trendovima, preprekama i ljubavi prema poslu. Ono što sam uvideo jeste da se ne razlikujemo puno od inostranih kolega u elementima koji su krucijalni za sam vrh ugostiteljstva”, kaže Vanja.
Kada je reč o trendovima,Vanja smatra da će u skorije vreme na scenu stupiti kokteli sa manjim procentom alkohola. Naglašava da to nikako ne mora da znači slabiji intenzitet ukusa, ali da omogućava da u provodu uživamo duže i odgovornije.
Njegova koleginica Anja smatra da su “next big thing” u bartending-u kokteli bez garniša i velika ekspanzija meskala, dok Teodora smatra da nas očekuje “cocktail food paring” – filozofija “mućkanja” čiji je ključ dobro i pažljivo kombinovanje ukusa tako da se koktel prirodno uklapa uz hranu i proširuje njene glavne ukuse dok istovremeno čula čini okrepljenim.
Moglo bi se zaključiti da nas čeka jedno uzbudljivo i ukusno “koktelsko” leto čija će glavna zvezda, kao i uvek, biti Schweppes.