Svi bi da probaju sodžu.
U poslednjih nekoliko godina korejska kultura postaje sve popularnija zahvaljujući k-pop muzici i bogatoj kinematografiji. Taj talas nije zaobišao ni Srbiju pa je tako u Bulevaru kralja Aleksandra u Beogradu danas otvoren i prvi korejski supermarket. Odlučila sam da ga posetim i čim sam ušla iznenadila sam se koliko ima zainteresovanih kupaca iako nije bilo proslave povodom otvaranja.
„Živeo sam u Slovačkoj pre nego što sam došao ovde i tražio sam mesto gde mogu da otpočnem svoj biznis. Izabrao sam Beograd jer ima dosta potencijala – u ovom gradu živi mnogo ljudi i postoji velika baza ljubitelja korejske kulture. Želja mi je da upoznam Srbe sa korejskom hranom“, objašnjava mi vlasnik K-FOOD-a, Jasung Ku.
Korejski market ima deset radnika koji su iz Srbije i jednog iz Koreje, a u ponudi je raznovrsna hrana poznatih korejskih brendova. U to spadaju rezanci, nudle, razni praškasti sosevi za spremanje njihovih tradicionalnih jela a tu je i standardni soja sos.
Menadžerka marketa Vanja Vidrić mi je objasnila zbog čega je Srbima primamljiva korejska kultura.
„Korejci su zapravo dosta slični nama iako to možda ne deluje tako. Druželjubivi su kao i mi i imaju sjajan smisao za humor. Vole jako ljutu hranu, kao što mi jedemo ljute papričice i ren tako i oni obožavaju ljuto.“
Jedan od njenih omiljenih proizvoda je pasta od crvene ljute paprike, koju, iskreno, nisam smela da probam.
Najviše gužve je bilo kod police gde stoji alkohol, na kojoj se najviše isticao sodžu, koji košta nešto manje od 1.000 dinara.
„Sodžu je jako popularno piće koje Korejci koriste kada izađu napolje, kada jedu… Pije se u šotovima, a može se mešati i sa pivom“, kaže Vanja.
To mi je potvrdila i gimnazijalka Smiljka: „Nisam toliki ‘Koreaboo’, bila sam par puta u Kini i sad dok sam prolazila videla sam da imaju sodžu. Od toga sam se prvi put napila u životu. Ja sam mislila da je to piće mnogo blaže, ali sam se prevarila.“
Pored ovog pića u ponudi je i vino od pirinča, koje kako kažu, sjajno ide uz korejsku hranu.
Učinilo mi se kao da su cene malo „jače“ ali mi je menadžerka objasnila zbog čega je to tako.
„Uvoz je, roba dolazi preko raznih granica. Cene su sasvim pristojne za carine koji prelazimo i akcize koje plaćamo. Ovo je najniža cena koja može da bude“, tvrdi ona.
Odlučila sam da kupim jedno pakovanje nudli koje košta 300 dinara i slane štapiće prelivene čokoladom koji su 250.
Primetila sam da u ponudi nema čuvene korejske kozmetike, ali mi je Vanja objasnila zašto.
„Kozmetika nije u planu, jer je ovaj lanac napravljen po ugledu na tradicionalne korejske supermarkete. Zbog toga u našem marketu postoji mogućnost da se spremi hrana – imamo vruću vodu koja se pomeša sa instant nudlama, tako da može da se sedne i da se jede. Takođe imamo i štapiće. Na taj način može da se oseti autentično korejsko iskustvo koje je jedino na ovim prostorima“, zaključuje ona.
Za stolovima su uglavnom bile ekipice mladih ljudi koje su vidno oduševljene čitavim konceptom.
„Slušamo k-pop, idemo na k-pop žurke, učimo korejski na fakultetu. Super je što može ovde da se jede, jer nas to dosta asocira na Koreju“, kaže mi Maša koja je došla sa društvom.
#related-news_0
Pojedine komšinice su takođe odlučile da svrate u želji da isprobaju nešto novo. Jedna od njih je i Katarina: „Moja saradnica je zaljubljena u južnokorejsku kulturu, otkrila ju je kroz serije, shvatila je da neguju neke vrednosti koje su zapostavljene, da je produkcija bolja nego u Holivudu. Ona mi je stalno pričala o tome i pošto živim tu blizu odlučila sam da svratim. Ja volim da vidim nešto novo tako da ću probati neko jelo iz ponude.“
Vlasnik tvrdi da mu ovde jako dopada a kako se čini, njegov market je već postao omiljen mnogima.
„Dopada mi se Beograd, sviđa mi se hrana ali najviše volim ljude. Ljudi su ovde tako druželjubivi, kad odem negde i uđem sa nekim u priču oni me od starta doživljavaju kao prijatelja.“
***
Bonus video: Kad izbledi ta jedna crvena: Šta može da se kupi za 1000 dinara?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare