Serviseri o brendovima u koje treba investirati Foto: Zero Creatives / ImageSource / Profimedia

U tekstu novinarke Dore Koretić za "Jutarnji" služebni serviseri govorili su o beloj tehnici i u koje brendove je najbolje investirati, a koje bi možda bi bilo bolje da se izbegnu.

„Znate, na kraju se sve svodi na to da gledate uređaje koji imaju garanciju od pet godina“, iskren je jedan serviser bele tehnike. Pozvala sam ga nakon što sam čula priču prijateljice koja je nedavno morala da kupi novu veš-mašinu.

Pristupila je tom zadatku kao da bira novi bubreg. Prvo je analizirala ponudu u prodavnicama i njihove cene. Zatim je odredila maksimalan iznos koji je spremna da potroši. Na društvenim mrežama proverila je iskustva potrošača s raznim brendovima i saznala koje najviše hvale. Napravila je uži izbor modela i brendova koji dolaze u obzir, pa pronašla onaj s najdužom garancijom. Kupila je. A onda mi kroz suze priznala – opet je pogrešila.

Pročitajte još

Stvar je jednostavna – uz svu dobru volju i istraživanje, potrebno je imati i malo sreće. Ipak, među potrošačima postoje predrasude i uverenja o tome šta valja na tržištu, a šta treba izbegavati.

Zato je „Velika škrtica“ odlučila da napravi malo istraživanje: pozvali smo desetak servisera – pazili smo da ne budu ovlašćeni kako ne bi bili pristrasni – i postavili im nekoliko pitanja, napisala je Dora za „Jutarnji“.

Šta kažu serviseri?

Da li veća cena znači i bolji kvalitet?

Koji brendovi i modeli se najčešće kvare?

Koje uređaje ni sami ne bi kupili?

Zamolili smo ih da analiziraju šest vrsta uređaja: veš-mašine, mašine za pranje sudova, frižidere, rerne, televizore i klima-uređaje. Njihova iskustva, naravno, nisu pravilo, ali su se često preklapala.

Najčešće kvarovi na veš-mašinama i frižiderima

Berlin Media Fest Foto: Beata Siewicz / Zuma Press / Profimedia

Najveću pažnju pri kupovini treba obratiti na veš-mašine, mašine za sudove i frižidere, jer su to najčešće kvarljivi uređaji. Veš-mašine, zbog velikog broja mehaničkih delova i sile koja se koristi pri radu, često više ne važe za proizvode koji će trajati dugo – čak i ako su skupi.

Brendovi poput Samsung, LG i Candy poznati su po skupim popravkama. Često se dešava da popravka bude skuplja od kupovine nove, jeftinije mašine. Takođe, mnogi serviseri su napomenuli da su Gorenje mašine česte na servisima, ne samo zato što su popularne među potrošačima, već i zbog promena u proizvodnji nakon što je brend prešao u kineske ruke.
Jedan serviser savetuje: „Uvek birajte uređaje s garancijom od najmanje pet godina. Posle toga ionako ne treba očekivati da će trajati.“

Preporuke za druge uređaje

Sony OLED televizori Foto: Frank Hoermann / SVEN SIMON / AFP / Profimedia

Mašine za pranje sudova: Najčešći kvarovi su na pumpama za vodu i elektronici. Izbegavajte domaće brendove kao što su Končar i Gorenje, jer nemaju dugu tradiciju u ovoj oblasti.

Frižideri: Pouzdaniji su od veš-mašina, ali kvarovi na sistemu za gas su česti kod brendova Liebherr i Whirlpool.

Rerne: Relativno pouzdane, ali kod brendova poput Amica i Blitz može biti teško naći rezervne delove.

Klima-uređaji: Najređe se kvare. „Najjeftiniji ‘Japanac’ bolji je od najskupljeg ‘Kineza’,“ kaže jedan serviser, misleći na brendove kao što su Toshiba, Mitsubishi i Daikin.

Televizori: Brendovi poput Panasonic i Telefunken više nisu ono što su nekad bili. Pristojan izbor je Hisense, uz obaveznu petogodišnju garanciju.

Sve više se svodi na to da pri izboru bele tehnike prednost dajete dužini garancije i dostupnosti servisa. Nažalost, kvalitet proizvoda je sve slabiji, a sreća često igra veliku ulogu.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare