Foto: James Warwick / PA Images / Profimedia

U nedostatku viđanja sa ljudima i komunikacije uživo zbog koronavirusa, ljudi se sve više okreću društvenim mrežama, koje su poslednjih nedelja postale nepresušan izvor humanosti i ljudskosti.

Fejsbuk, Instagram i Tviter su od „bacanja vremena“ postali glavni kanali deljenja pomoći među ljudima, a sve one ružne, uvedljive, a ponekad i opasne komentare – kojih danas ima možda više nego ikada – veoma lako su nadsijali najlepši primeri humanosti. Od nesebičnih pojedinaca koji nude pomoć u vidu odlaska u prodavnicu ili apoteku starijim komšijama, do velikih poteza čitavih grupa koje broje više hiljada članova, nemoguće je najbrojati sve gestove koji su nas ovih dana dirnuli. Zato izdvajamo tek nekoliko svetlih primera, uz zahvalnost svim divnim ljudima, i u nadi da će se talas humanosti nastaviti čak i kada talas virusa krene da se smiruje.

Vizionari Srbije

Foto: Screenshot Facebook

 

Grupa ljudi okupljena oko Fejsbuk grupe Vizinari Srbije već danima pravi vizire za medicinsko osoblje pomoću 3D štampača. Potpuno besplatno. Ekipa koja učestvuje u ovoj akciji organizuje se i oko štampanja, i oko prevoza proizvoda do medicinskih ustanova kojima su viziri neophodni, i to sve putem grupe na ovoj društvenoj mreži. Većina ljudi koji učestvuju u ovoj akciji imaju svoj posao, kojim se bave u toku dana, a svaki slobodan trenutak koriste za 3D štampanje vizira – iako koordinacija svih ljudi i transport u kombinaciji sa policijskim časom predstavljaju više nego zahtevan zadatak. 

Čuvanje pasa obolelima

Foto: Facebook/Merry Puppins

Pored brojnih pojedinaca koji su se ponudli da šetaju pse ljudima koji su u potpunoj izolaciji, ili onima starijim od 65, na društvenim mrežama su se javile i pojedine firme koje nude pomoć za ljubimce. Tako je centar za pse Merry Puppins objavio nedavno na Fejsbuku da nude besplatan smeštaj za pse čiji su vlasnci oboleli od kovida-19, na oduševljenje mnogih.

Psihološka podrška

Foto: Screenshot Instagram

 

Čitava ova situacija sa koronavirusom ne utiče samo na fizičko, već i na mentalno zdravlje ljudi. Zbog toga su se brojne organizacije i pojedinci javili po mrežama da žele da ponude psihološku pomoć i savetovanje kome je potrebno, potpuno besplatno. Najnoviji dodatak je besplatno onlajn savetovalište za studente u organizaciji studenata i profesora psihologije Filozodskog fakulteta u Beogradu.

Čuvanje dece

Milenin oglas
Milenin oglas; Foto: Printscreen Facebook

 

Milena Tatić, pevačica benda La Luna, ponudila je prošle nedelje usluge čuvanja dece roditeljima obolelim od koronavirusa i otvorila novo poglavlje u priči o ljudskosti u doba izolacije. Od tada se na mrežama pojavilo još nekoliko sličnih oglasa, a svaki je zaslužio aplauz za sebe.

Podrška malim privrednicima

Foto: Favebook/Pavle Korčagin

Mala preduzeća će pretrpeti ogromne gubitne zbog vanrednog stanja, zbog čega su ljudi sa više strana rešili da ih podrže koliko mogu. Na Instagram stranici proizvođača kolača „Ćao šećeru“ je pokrenuta akcija, kojom se ljudi podstiču da podrže svoje omiljene proizvođače tako što će šerovati, lajkovati i komentarisati njihove postove, jer to ništa ne košta, a iza mnogih od tih brendova stoje mali timovi kreativaca. Lep primer je osvanuo i na Fejsbuk stranici čuvene kafane „Pavle Korčagin“, koji su pozvali sve male proizviđače da im ponude svoje proizvode, kako bi potrošili njihove zalihe, umesto da propadnu. Oni su, takođe, pozvali i ostale da im „ukradu foru“.

Pomoć sugrađanima u karantinu

Foto: Screenshot Facebook

Fejsbuk grupa „Pomoć sugrađanima u karantinu“ okupila je do sada 15.000 članova i bezbroj ponuda, oglasa, postova podrške i ohrabrenja od ljudi širom zemlje. Čak i ako vam nije potrebna bilo kakva pomoć, nekoliko skrolova kroz ovu grupu – a sigurno smo da postoji još sličnih zajednica na mrežama – povratiće vam veru u ljudskost.

Aplauz za medicinske radnike

Foto: Nemanja Jovanovic/ Nova.rs

 

Već danima svake večeri u 20 časova aplaudiramo sa prozora i terasa našim medicinskim radnicima, a cela akcija je krenula upravo na društvenim mrežama. Bilo je potrebno manje od 24 sata da se ova akcija od jednog posta na nečijem storiju ili Tviteru pretvori u gromoglasan aplauz širom zemlje.

Bravo za sve!