Foto:Predrag Vuckovic/extreme-photographer.com

Kao da su ispali iz nekog filma, vozači retro motora nabacili su džentlmenski stajling i prodefilovali Beogradom kako bi preneli važnu poruku.

Sedma humanitarna vožnja, „Distinguished Gentlemans Ride“, izvela je na beogradske ulice više od 200 muškaraca na motorima, različitih generacija, stilizovane, elegantne, u odelima, sa leptir mašnama, većina i sa brkovima, koji su zaštitni znak akcije.

Foto:Predrag Vuckovic/extreme-photographer.com

Misija vožnje, koja se od 2012. godine održava širom sveta, a od 2015. i u Srbiji, je da podigne svest o važnosti prevencije raka prostate I suicida kod muškaraca, jer čak 500.000 muškaraca godišnje umre od raka prostate, a 300.000 digne ruku na sebe.

Foto:Predrag Vuckovic/extreme-photographer.com

“Ove godine čak u preko 100 zemalja i u oko 400 gradova vozili smo kako bismo ohrabrili jedni druge da vodimo računa o svom i o zdravlju bliskih ljudi i da naučimo da reagujemo na prve znake upozorenja. Rak prostate je podmukla i veoma česta bolest muškaraca, a mentalne bolesti, ukoliko se ne prepoznaju i ne leče na vreme se vrlo često završavaju suicidom, jer čak tri od pet samoubistava su počinili muškarci“, ukazuje organizator Sveta Simić i ističe da je u vreme izolacija i velikih usamljenosti, neophodno da se ukaže koliko je mentalno zdravlje važno.

Foto:Predrag Vuckovic/extreme-photographer.com

„Kao i do sada podelili smo vaučere za preglede prostate, a ove godine zahvaljujući Skupštini grada obezbedili smo i besplatan anti-gen test za sve učesnike. Svi dobrovoljno doniraju novac, što pojedinačno, što motivišući sponzore da to urade na ime nekoga od vozača. Onima koji su najviše donirali dodeljuju se nagrade. Sve nas je više i na to smo ponosni, jer smo naš životni stil pretočili u nešto dobro i humano. Menjamo svest, imamo viši cilj, a pritom uživamo u tome”, navodi Simić.

Pročitajte još:

„Distinguished Gentlemans Ride“ (DGR) je kao globalni pokret nastao u Australiji, inspirisan vintage stilom, sa idejom da se na takav način izbegne stereotip vozača motocikala i da se privuče pažnja okoline na jedan atraktivan način. Organizatori ističu da ovo nije nikakav moto skup, već se na najbolji način koristi specificna kolegijalnost koji vozači motora imaju. Zbog toga i jesu stroga pravila učešća, koja za odrednicu imaju tipove motocikala, uglavnom retro, klasičnih i café racera, kao i dress code koji je takođe retro, uz tvid i leptir mašne.

Foto:Predrag Vuckovic/extreme-photographer.com

Sva prikupljena sredstva se preko Movembera, najveće svetske organizacije koja se bavi mentalnim zdravljem muškaraca, upućuje u institucije u svetu koje se bave ovim temama muškog zdravlja. Do sada je na ovaj način, preko 340.000 učesnika koji su glavni motivatori u svom okruženju u skoro 110 zemalja sveta, prikupljeno 27.45 miliona dolara.

Foto:Predrag Vuckovic/extreme-photographer.com

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar