Različiti tipovi ljudi mogu se naći na radnom mestu, ali prema mišljenju Šizu Okuse, direktorke njujorške wellness kompanije Apothékary, jedna kategorija je najprolematičnija.
To su osobe koje loše komuniciraju, posebno tokom sukoba ili neslaganja, kaže Okusa, osnivačica i izvršna direktorka njujorške wellness kompanije Apothékary. Posebno joj smeta kada ljudi javno kritikuju svoje kolege na poslu, jer to retko vodi konstruktivnom dijalogu i često izaziva konflikte.
„Kada se nešto loše dogodi, može biti vrlo lako zakazati sastanak pred većim brojem ljudi i [prozvati nekoga]“, kaže Okusa. Međutim, prema njenim rečima, „to nikada ne ide dobro“. Njena kompanija je prošle godine ostvarila prihod od 20 miliona dolara u devet meseci, prema dokumentima koje je pregledao CNBC Make It.
Ovakva situacija vam je možda poznata iz filmova ili stvarnog života: Šef, nezadovoljan radom zaposlenog, koristi sledeći timski sastanak da ga javno izloži kritici. Ili kolega optuži drugog zaposlenog za manjak doprinosa projektu usred kancelarije.
Te situacije mogu otuđiti zaposlene — uključujući i one koji nisu direktno uključeni, ali im je neprijatno da prisustvuju konfliktu — i potencijalno prerasti u problem za ljudske resurse zbog stvaranja neprijateljskog radnog okruženja.
Umesto toga, Okusa predlaže „pozivanje na razgovor“: Uputite osobu na privatni razgovor i direktno izložite svoje brige, kako biste razgovarali bez straha od sramote ili osude drugih.
„Mislim da većina problema nastaje zbog loše komunikacije“, kaže Okusa, dodajući da menadžeri posebno treba da postave pozitivan standard za kulturu i komunikaciju. „Ili su stvari mogle biti bolje rečene, ili bolje podeljene, ili je kontekst bio pogrešan.“
Sledeći put kada se ne složite sa kolegom, nemojte eksplodirati tokom sastanka ili u online komunikaciji. Odmaknite se i procenite situaciju, savetuje Karolin Klejman, stručnjakinja za karijeru iz ResumeBuilder.com.
Na primer, ako vi volite da obavite posao unapred, a vaš kolega ostavlja sve za poslednji trenutak, verovatno možete rešiti problem kratkim sastankom jedan na jedan, kaže Klejman. Ako je vaš problem s nečijim karakterom ili ličnošću, pokušajte da ograničite interakcije: „Držite stvari kratko, površno i profesionalno.“
Ako je problem u vašem šefu, dokumentujte ga i iznesite tokom sledećeg individualnog sastanka, savetuje Klejman. Recite nešto poput: „Primijetio/la sam da obično [primer loše komunikacije]. Bilo bi korisno ako biste ubuduće radili ovo umesto toga.“
Imati šefa koji nema razvijene komunikacione veštine može biti izazovno. Pokušajte da pretpostavite dobru nameru, a ako se njegovo ponašanje ne promeni, razmislite o eskaliranju problema ljudskim resursima, posebno ako i vaše kolege imaju slična iskustva, savetuje Gorik Ng, savetnik za karijeru sa Harvarda.
„Nijedan menadžer ne ustaje ujutru razmišljajući: ‘Kako mogu da učinim život mog tima što težim?’“, kaže Ng. „Razmišljaju: ‘Kako da završimo posao i živimo srećan život?’“
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare