"Boli me Pipi", reklama za bezalkoholno piće splitske firme napravila je malu revoluciju u oglašavanju na Balkanu - u njihovoj kampanji prikazan je gej par. Međutim, ova kampanja je i mnogo više od toga.
Prava LGBT osoba u Hrvatskoj, kao ni u Srbiji, nisu na zavidnom nivou – pripadnici ove populacije još se suočavaju sa mržnjom i predrasudama. Ipak, stvari se menjaju. Nedavno je jedan hrvatski gej par uspeo da dobije svoju dugu i mukotrpnu borbu da postanu hranitelji dece, a sada je kampanja „Boli me Pipi“ za bezalkoholno piće iz Dalmacije, iza koje stoji marketinška agencija Imago, napravila još jedan važan korak napred u inkluziji u svakom smislu.
U središtu kampanje, koja traje već dve godine, bile su duhovite razglednice s tipičnim letnim zgodama na kojima su prikazana golišava tela običnih, prosečnih ljudi uz šaljive poruke poput: „Što se tiče mase, masu sam opušten“, „Kud ja, tud i moje bove“, „Na moru sam prava bomba“, „Samo nek guzica vidi puta“, „Imam šlauf, ne treba mi luftić“, piše „Libela„.
*
Kampanja je naišla na sjajne reakcije jer slavi običnog čoveka sa svim njegovim nesavršenostima uz poruku: „Boli me pipi“.
Pokazali su i da su privrženi „body positivity“ pokretu kada su uključili građaneke u izbor modela za „Spomenik neisklesanom tijelu“ koji je isklesan i postavljen na Bačvicama.
Novi iskorak u ovoj sjajnoj kampanji je jedna od tropskih ilustracija na kojoj je prikaz gej para koji se sunča na plaži uz poruku: „promena vrimena, a i vrimena se minjaju“, uz svoj već čuveni slogan koji se prometnuo u hashtag #bolimepipi.
Uvik san volila Pipi. A sad jos i vise. ?❤️ pic.twitter.com/D9oJ7WtcAQ
— Maja (@Little_Efi) September 1, 2020
Ovaj pozitivan primer važan je za Hrvatsku, u kojoj je, ne tako davno, spaljivana dečija slikovnica koja je predstavljala istopolni par.
Snimka paljenja krnje ilitiga fasnika nakon osude na DJECIJEM karnevalu u Kastelima. Be advised – mozda vas prodje jeza.
Posted by Toni on Недеља, 04. фебруар 2018.
Kampanja „Boli me Pipi“ nije jedina koja je imala hrabrosti da prikaže gej par u Hrvatskoj, a to su uradili i marketinški kreativci za „Erste banku“ – što je takođe naišlo na burne reakcije javnosti.
Važno je da se ovi pozitivni primeri preliju i na ostale zemlje regiona – jer ljubav je ljubav, a pojava gej para bi trebalo da bude nešto sasvim uobičajeno i svakodnevno – iako smo daleko, daleko od toga.
***
Bonus video:
Pratite nas i na društvenim mrežama: