Radio voditelj i nekadašnji pilot Zoran Modli preminuo je danas u Beogradu u 72. godini, objavljeno je na Tviter nalogu Radio Lagune.
Zoran Modli rođen je 22. aprila 1948. godine u Zemunu. Karijeru disk-džokeja počeo je početkom sedamdesetih godina 20. veka u beogradskim diskotekama. Objavio je ploču „Zoran Modli i leteća diskoteka“ i bio je urednik jedne od rubrika u muzičkom magazinu „Džuboks“. Sa Borom Đorđevićem je početkom 1975. godine osnovao grupu „Hajduk Stanko i jataci“, u kojoj je bio pevač, ali su imali samo dva singla – „Na putu za Stambol“ i „Anđelija, čuvaj se Turaka“.
Bio je veoma popularan radio-voditelj tokom osamdesetih godina prošlog veka kada je imao emisiju „Ventilator 202“. Emisiju „Modulacije“ Modli je počeo na Radio Pingvinu u maju 1993. godine i emitovao „Modul top-ten“ – vrh listu MOD datoteka, rudimentarne računarski stvorene muzike. Od 1995. godine ta emisija je emitovana na Radio Beogradu 202, a 1996. godine Modli je dobio nagradu „Diskobolos“ za najbolju radio i TV emisiju o računarima.
Ubrzo se vratio na Radio Pingvin uz novi naziv „Modulacije – The Next Generation“, a potom prešao na „MIP radio“, gde je ostao do 1999. godine, kada je emisija ugašena. Naredne godine Modli je pokrenuo emisiju „Zair“ (Zakon akcije i reakcije) koja je godinu dana emitovana na Radio Beogradu 202. Danas se emituje na beogradskom Radiju Laguna i na više nezavisnih radio stanica u Srbiji i regionu.
Tehnološki iskorak napravio je 2002. kada je počeo emisiju da sprema unapred u kućnim uslovima i na računaru i prosleđivao je mreži lokalnih radio-stanica putem interneta ili je preuzimana sa Modlijevog sajta.
Modli se trudio da bude inovativan i prvi je vodio emisiju iz aviona, dok je pilotirao. Posle više od 20 godina provedenih u „Jatu“, gde je upravljao „boingom 727“, nastavio je pilotsku karijeru kao kapetan u privatnoj avio-kompaniji „Princ avijejšn“, sve do 15. jula 2010. godine, kada je doživeo udes na aerodromu Brač skliznuvši sa piste mlaznim avionom. Avion je izgoreo, ali su posada i putnici izašli nepovređeni.
Posle tog udesa, Modli je napustio karijeru pilota, a svoj poslednji let do detalja je opisao u prvom poglavlju „Pilotske knjige“. S obzirom na to da je radio i kao profesionalni pilot i instruktor letenja, Modli je pisao i knjige namenjene popularizaciji pilotskog poziva i napisao ih je ukupno sedam.