Madona Foto: WARNER BROS. PICTURES - Album / Album / Profimedia

Već sa dvadesetak godina bilo je jasno da je plesačici iz Mičigena suđeno da postane kraljica popa, sećaju se saradnici sa početaka karijere Madone Veronike Luize Čikone.

U video snimku koji je Madona podelila pre neki dan na društvenim mrežama, ikona pop kulture obeležila je godišnjicu svog prvog albuma plesom uz „Lucky Star“, četvrtim singlom sa njenog debitantskog izdanja iz 1983. godine, koji je ujedno bio u Top 5 na Bilbordovoj listi u SAD.

„Pošto mogu da pomeram svoje telo i plešem barem malo, osećam se kao najsrećnija zvezda na svetu!“, napsiala je Madona, pozivajući se na ime svog debi singla ali i svoj oporavak od medicinskog problema koji je imala ranije ovog leta. „Hvala svim mojim fanovima i prijateljima!“

Foto: Promo

Među tim prijateljima je i Majkl Rozenblat, bivši menadžer u – Madoninoj prvoj izdavačkoj kući Sire Records- koji je pomogao u pokretanju njene karijere.

– Poklonio sam Madoni – nakon što smo potpisali ugovor – jednu od ovih starih školskih “Casiotone” klavijatura sa ugrađenim kasetofonom – rekao je Rozenblat za “CNN” u nedavnom intervjuu. „I nedelju ili dve – definitivno ne duže od dve nedelje nakon što smo potpisali saradnju – ušla je u moju kancelariju i odsvirala mi ‘Lucky Star’. Rekla je: ‘Upravo sam napisala ovo pomoću ove male naprave. Kapiram je.” Rekao sam joj da je napisala svoj prvi hit – prisećao se on.

Ali sreća nije imala mnogo veze sa početnim usponom buduće kraljice popa. Međutim, činilo se da Madona sama uvek zna tačno kuda ide.

– Bio sam tako impresioniran s njom od našeg prvog susreta – rekao je za „CNN“ Bobi Šo – koji je radio kao muzički promoter ranih 80-ih u Njujorku i prvi promovisao Madoninu muziku. Nazvao ju je i „onom koja ide po ono što hoće“, i osobom koja je bila „zaista agresivna“ u želji da zna sve o poslu.

Album „Madonna” poslužio je kao eksplozivni uvod da plesačica koja je postan mnogo više od samo pevačice. Iako je album sadržao samo osam pesama, te numere – uključujući i singlove „Borderline“, „Burning Up“ i „Holiday“ – otelotvorile su mladu i bujnu njujoršku klupsku kulturu tog vremena.

“Danceteria”, plesni klub na Menhetnu od 1979. do 1986. godine, služio je kao jedna od tačaka vezanih za rastuću muzičku scenu u gradu. Tada 24-godišnja Madona, rođena u Mičigenu koja je već pokušala da snimi ploču u Parizu, bila je poznata po tome što je često dolazila na to mesto – čak je u nedavnoj objavi na Instagramu rekla da je tamo „uhodila“ DJ-a.

– Moj najbolji prijatelj u to vreme bio je Mark Kamins, koji je bio di-džej petkom i subotom uveče u klubu Danceteria. I pričao mi je o toj devojci koja je stalno dolazila pokušavajući da ga natera da pusti njen demo – što on nije hteo. Ali rekao mi je da je devojka neverovatno zgodna – priča Rozenblat.

Jedne subote uveče u zimu ’81-’82, konačno je sreo Madonu, slučajno dok je pratio još jedan duo umetnika s kojima je njegov prijatelj potpisao ugovor u Engleskoj – Wham!

– Te noći izašao sa Džordžom Majklom i Endrjuom Ridžlijem, vodio ih u razne klubove. I u nekom trenutku tu smo – u Danceteriji, u baru na drugom spratu, gde je Mark Kamins bio di-džej. I video sam ovu devojku kako ide preko plesnog podijuma do di-džej kabine i rekao sam sebi, ‘To mora da je ta devojka o kojoj Mark priča’, rekao je Rozenblat, navodeći da su njih dvoje počeli da razgovaraju i zakazali termin tog ponedeljka da mu Madona pusti svoj demo. (Demo je, kako je kasnije rekao, sadržao pesmu „Everybody“ – koja će na kraju postati glavni singl, zajedno sa B-stranom pod nazivom „Ain’t No Big Deal“.)

Madona Foto: Jazz Archiv Hamburg / Hardy Schiffler / akg-images / Profimedia

– U ponedeljak, na kraju dana, Madona i Mark su se pojavili u mojoj kancelariji i pustili mi njen demo. Mislim, nije bilo neverovatno, ali je bilo dobro. Ali video sam zvezd koja je sijala u mojoj kancelariji.

Rozenblat je od samog početka znao da ima posla sa nekim posebnim, ali je imao još jedan test u rukavu.

– Uvek postavljam ovo pitanje: „Šta želiš? Šta tražiš?”, objasnio je on. Pogrešan odgovor je: ‘Želim da predstavim svoju umetnost.’ A Najbolji odgovor dala mi je Madona: ‘Želim da vladam svetom.’ I pomislio sam: To je pakleno dobar odgovor. “

Rozenblatovi instinkti su se proradili i on je želeo da brzo postigne dogovor sa Madonom. Što je značilo da mora da razgovara sa svojim šefom, predsednikom Sire Records-a Sejmurom Stajnom i da zakaže sastanak za njih dvoje već sledećeg dana – iako je Stejn u to vreme bio u bolnici zbog problema sa srcem. (Stajn je preminuo je ove godine, prim.aut.)

– Otišao sam da vidim Simora, pustio mu demo, rekao mu sve o njoj, da je ona istinska zvezda i moramo da potpišemo ugovor sa njom – priseća se Rozenblat.

– Rekao sam Madoni: ‘Moraš da poneseš ličnu kartu, jer ne verujem da ti je pravo ime Madona.’ A ona je rekla: ‘O čemu pričaš?’. Odgovorio joj je da je to „suviše dobro da bi bilo istinito. Da je savršeno .”I došla je sledećeg dana sa svojim pasošem!

Kao i mnogi delovi priče o Madoni, taj susret sa Stajnom u bolnici ušao je u legendu. Rozenblat je ponovo pustio njen demo Stajnu dok je Madona bila tamo. Pored muzike, glavna stvar je bila ona – umetnica, koja je stajala tamo i bila spremna da preuzme svet.

– Ponovo smo slušali muziku i Madona ga je đavolski očarala – rekao je Rozenblat o tom sudbonosnom danu sa Stajnom.

Rozenblat još uvek nije bio potpuno uveren da će Stajn pristati da potpiše ugovor, jer, kako je rekao, niko drugi nije želeo da radi s Madonom u to vreme. (I sama pevačica je govorila o odbijanju koje je doživela u ranim godinama u Njujorku).

Rozenblat je rekao da to ima veze s tim koliko je Madona zaista bila nova – ne samo u smislu njene ličnosti i (kasnije, često imitirane) prezentacije – već i zbog toga što se njena muzika razlikovala od one koja je bila popularna u to vreme.

– Razmislite o tom žanru, to se do tada još nije pojavilo. Postojala je diskoteka i postojao je novi talas. A u sredini nije bilo ničega, znate na šta mislim? Dakle, niko nije bio zainteresovan“, dodao je on, dodajući da je to „možda i zato što nije imala menadžera ili advokata . Ona je bila samo klinka iz kluba.

Madona Foto: Courtesy Everett Collection / Everett / Profimedia

– Madona je zaista proizišla iz klubova novog talasa na način koji se nikada ranije nije dešavao. Mislim, Debi Hari je bila velika, ali niko nije radio disko/novi talas, R&B stvar na način na koji je Madona radila. Mislim, napravili smo format. Ali pre toga nije ni postojao – rekao je kasnije.

Ipak, Rozenblat je prepoznao zvezdu kada ju je video, a Stajn se složio. Rekao je da je potpisao „ ugovor za singl od 10.000 dolara“ – tog dana u bolnici. Rozenblat i Stajn su imali strategiju, znajući da će ugovor o singlu na kraju dovesti do konačnog ugovora o ploči.

– Ušli smo u studio sa Markom Kaminsom da snimimo “Ain’t No Big Deal” kao A-stranu i “Everybody” na B-strani – rekao je Rozenblat. Sa „ ‘Ain’t No Big Deal’ nije dobro ispalo. Pa smo samo išli ​​sa “Everybody”.Šo je objasnio da je njegova odluka da promoviše „Everybody” bila malo neuobičajena, jer iza toga još uvek nije stajao album.

– „Everybody“ je bila dobra pesma. Prilično je jednostavno. Bila je odlična. Niste morali biti naučnik da to shvatite – rekao je Šo.

Pored toga, slično Rozenblatu, Šo je imao više od predosećaja da će osoba koja peva pesmu biti velika stvar.

„Znao sam i pre ove prve pesme da je (Madona) posebna“, rekao je Šo. „Muzika je morala da bude dobra, a prva pesma je bila odlična. Dopalo mi se. I mislim, pravila je gužvu. To je napravilo dovoljno buke da joj omogući ugovor o albumu.”

Madona je sarađivala sa nizom producenata koji su uključivali Kaminsa, Redžija Lukasa – sa kojim su snimili pesmu „Physical Attraction“, „koju smo voleli“, rekao je Rozenblat – i Džona „Dželibin“ Beniteza na njenih prvih nekoliko singlova.

– Tako da smo napravili album na kome je bila i pesma ‘Borderline’, za koju sam znao da je sjajna. Tu je bila i pesma ‘Lucky Star’, za koju sam mislio da će biti veliki hit, ali ipak nije naišla na reakciju kakvu sam želeo, već je bila samo “hladan” hit“ „Otišao sam kod Simora i rekao: ’Čoveče, treba mi još 10.000 dolara da napravim još jednu pesmu.” – rekao je Rozenblat.
Stajn mu je rekao da će morati da odu u Los Anđeles kako bi obezbedili to dodatno finansiranje, tj. kako bi se sastali čelnicima Warner Bros. Records (sada Warner Records) – jer je Sire bila podružnica te kompanije.

– Samo sam znao da ako odvedem Madonu u LA da je upoznaju oni iz Warner Brosa, neće biti problem da dobije novac – rekao je Rozenblat.

Otputovali su na Zapadnu obalu i odseli u kući Rozenblatovih roditelja, gde je Madona uvek privlačila pažnju njegove majke.

– Mama me povuče u stranu pre nego što odemo i kaže:… ‘Misliš li da bi trebalo da kažeš Madoni da skine krpe iz kose pre nego što je predstaviš u Warner Brosu?’” – to je bila jasna reakcija na stil buduće zvezde koji će uskoro postati moderan.

. Rekao sam: ‘Hvala na brizi, mama, ali sve je u redu!'“, dodao je Rozenblat uz smeh.

Naravno, sastanak sa direktorima je prošao dobro.

– Upoznali smo sve i svi su je zavoleli, i očarala je sve. Svi su to shvatil – rekao je Rozenblat.

Majica
Madona je taj model majice nosila osamdesetih; Foto: Profimedia.rs

– Onda je došlo vreme da promovišu album. Šo se seća kako su on i Madona otišli ​​na Floridu na reklamnu turneju i vozili se u „prelepom kabrioletu“, dok su njen brat, tadašnji plesač Kristofer Čikone, i još dvoje rezervnih plesača putovali odvojeno.

– Slušali smo muziku dok smo se vozili. Ja sam pušio travu, a ona nije – priseća se Šo njihove vožnje do Ki Vesta iz Fort Loderdejla.

Pre nastupa, Šo se seća kako je sedeo u jednoj od njihovih hotelskih soba, gledajući kako grupa vežba. To je bilo pre nego što je Madona postala Madona koju je svet na kraju upoznao, pa su ponekad predstave koje su igrali bile za samo nekoliko desetina ljudi.

– Sada se osvrćem na ovo, izgleda tako nadrealno. Ali ja sam sedeo na ivici kreveta i gledao ih kako vežbaju ples u hotelskoj sobi. I te noći je pljuštalo i možda je 25 ljudi došlo na nastup. Ona je bila niko. Tada je niko nije poznavao.

Osvrćući se unazad, Rozenblat se seća da je rekao Stajnu da će Madona biti „najveća umetnica“ sa kojom će ikada raditi.

– I on kao, smejući se, kaže: „Da? Koliko će ona biti velika?’ A ja sam rekao: ‘Simor, ona će biti veća od Olivije Njutn Džon’, kao Barbara Strejsend, jer sam zaista video njen talenat za glumu Ali ko je znao da će ona biti ova kulturna ideja, ko je znao da će ona biti Merilin Monro. Ona je postala kulturna ikona i mislim da niko nije video da dolazi. Ali ja sam znao, kao i Madona!

Bonus video: Madona – Pop ikona koja se upisala u Ginisovu knjigu rekorda

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar