Film „Deliver Me from Nowhere“, po scenariju i u režiji Skota Kupera, fokusiraće se na nastanak Springstinovog albuma iz 1982. godine „Nebraska“.
U potezu koji ukazuje na promenu pravca koji će preduzeti na čelu “Disney live action uživo” i “20th Century Studios”, bivši šef “Searchlighta” Dejvid Grinbaum napravio je svoju prvu veliku investiciju, koja je povezana sa čuvenim albumom Brusa Springstina “Nebraska”, piše „Deadline“.
Studio “20th Century” je zaključio dogovor o finansiranju i snimanju “Deliver Me from Nowhere”, filma koji piše i režira Skot Kuper, a u kojem zvezda serije “The Bear” Džeremi Alen Vajt tumači lik Gazde u ključnom trenutku njegovog života. Suočavajući se s ličnim demonima i pokušavajući da obuhvati svoj uspon do globalne superzvezde, Springstin je napisao i snimio “Nebrasku”, album iz 1982. koji se poredi sa albumom “Blue” Džoni Mičel kao jednim od najemotivnijih, mračnih i iskrenih albuma u skorijoj muzičkoj istoriji.
Kada je otkriveno da se projekat sklapa, očekivalo se da će distributer biti “A24”. Ali Grinbaum i šef “20th” Stiv Esbel, koji su veliki Springstinovi fanovi, bili su među grupom arhitekata filma na koncertu u “Forumu” u Los Anđelesu pretprošle noći. Dakle, Grinbaum je učinio sve što je trebalo da dobije film, koji će se snimati na jesen i dobiti globalnu bioskopsku premijeru pre nego što prođe kroz “Diznijeve” moćne kanale distribucije.
Sve vezano sa filmom je počelo kada je producent Erik Robinson čuo kako dugogodišnji Springstinov menadžer, Džon Landau, hvali knjigu autora Vorena Zejnsa. Oduševljen ovim albumom i muzikom Springstina koju mu je preneo njegov pokojni brat, Robinson je zgrabio knjigu, a on i njegova koleginica producentkinja Elen Goldsmit-Vejn su angažovali Kupera, koji je adaptirao knjigu, a zatim se sastao sa Springstinom i Landauom.
Dok su Springstin i E Street Band snimali pesme za njegov ogroman hit album “Born in the USA”, “Nebraska” je počela da dobija oblik.
Za mnoge namučene muškarce i žene koji su odrasli uz teške roditelje i depresiju, Springstin je bio svetionik koji im je pomogao da procesuiraju prošlost. Gazda, koji je u svojim ranim nastupima pričao veoma lične priče o svom sopstvenom životu i borbama, i sam je bio sklon tamnim periodima. Njegov rad kao pevača, tekstopisca i tvorca melodija njegovog doba obeležen je odrastanjem sa ocem koji je patio od depresije. Springstin se takođe borio sa svojom depresijom. Pokušavao je da obradi te emocije 1982. i uneo mnogo te tamne strane u “Nebrasku”. Springstin je u procesu snimanja „Born in the U.S.A.“ sa E Street Bendom, i napisao pesme na „Nebraska“ albumu, ne planirajući zaista da ih pretvori u album za javnost. To je uradio sa jednostavnim četvorokanalnim snimačem sam u sobi u kući koju je iznajmio u Nju Džerziju.
Kako bismo stekli predstavu o njegovom tadašnjem stanju uma, film Terensa Malika o serijskim ubicama “Badlands” izvršio je značajan uticaj, a Springstin je direktno obradio tu temu u pesmi „Nebraska“. Ostale pesme koje se bave likovima koji nemaju sreće i koji donose ključne odluke u životu, uključuju „Atlantic City“, „Highway Patrolman“ i „State Trooper“. Svaka od devet pesama se smatra klasikom i definicijom stava. Ovo je došlo nakon velikog uspeha njegovih albuma “Born to Run”, “Darkness on the Edge of Town” i “The River”. “Nebraska” je bio nastavak albuma “The River”, a zatim je došao “Born in the USA”.
Naslovna pesma tog albuma bila je o očajnom veteranu iz Vijetnama koji je izgubio brata u borbama i osećao se zaboravljenim i prevarenim od strane američke vlade dok se borio sa PTSP-om i nezaposlenošću. Ali „Born in the USA“ je bila toliko velika himna da su se Springstinovi napori da osvetli teškoće sa kojima se suočavaju vojnici koji se vraćaju iz horora bojišta nedovoljno spremni da se ponovo uključe u društvo, dugo vremena pogrešno shvatana, posebno za političare poput Ronalda Regana koji su pokušavali da je prisvoje kao odlučnu pro-američku pesmu.
Springstin i Landau aktivno su uključeni u predstojeći filmski projekat, o kojem se priča da će imati muziku sa albuma “The River”, “Nebraska” i “Born in the USA”. Gazda je već dugo uključen u pisanje ili pozajmljivanje svojih pesama za filmove koji su mu se sviđali, i osvojio je Oskara za najbolju originalnu pesmu za „Streets of Philadelphia“ 1994. godine. Springstin je takođe napravio filmove o svojim specifičnim albumima, neke od njih je režirao sa Tomom Zimnijem, ali ovo je za njega novo područje.
Bonus video: Džimi Hendriks – Živeo je kratko, ali je ostavio neizbrisiv trag u rokenrolu