Može biti opasno raditi u atmosferi punog Meseca, jer ako stvari krenu po zlu, zaista mogu krenuti po zlu. Ali to je sjajno, posebno za rokenrol, poručuje Nil Jang koji je tokom svoje karijere puno svojih pesama posvetio Mesecu.
Nema sumnje da je Nil Jang jedan od najcenjenijih i najplodnijih tekstopisaca moderne muzike. Nakon što je izdao svoj prvi album 1968. godine, snimio je još 36 tokom svoje karijere, od kojih svaki ima prepoznatljiv zvuk gitare, njegovu prelepu visoku tenorsku pevačku boju i duboko lične tekstove.
Kada razmotrimo neke od tih tekstova, pojavljuju se očekivane teme koje se provlače kroz različite pesme i albume. Često su te teme relativno predvidljive, jer, kao i mnogi muzičari, Jang govori o ljubavi i gubitku na poetski način, pružajući priliku onima koji možda ne govore o svojim osećanjima da ih izraze. Međutim, još jedna uobičajena tema koja se može naći u njegovoj muzici je Mesec.
U svojoj knjizi “A Strange Celestial Road”, trubač Ahmed Abdulah govori o vezi između religije i muzike. „Ima smisla za mene da, ako bi Tvorac poslao nekoga ovde, to bi bila osoba koja je ovladala muzikom, univerzalnim jezikom planete,“ rekao je, „Zvuk je početak celokupnog stvaranja“.
Ovo je zanimljiv koncept. Ako bi Bog poslao nekoga na Zemlju da širi reč svoje istine, da li bi imalo smisla da ta osoba bude muzičar? S obzirom na to koliko ključnu ulogu muzika igra u svim religijama, ljudi su stalno pokušavali da izraze svoja osećanja prema svetu, njegovom stvaranju i značenju našeg postojanja u njemu kroz muziku, pa je već prisutan univerzalni jezik.
Iako Nil Jang možda ne odskače odmah kao religiozni muzičar, sigurno je dozvolio da se njegova duhovna verovanja preliju u njegovu muziku i način na koji je vodio posao. Nije sledio određenu religiju, ali kao u mitologiji Asteka i Inka i raznim drugim religijskim praksama, video je mudrost u Mesecu i, na neki način, obožavao ga.
Ljudi koji su radili sa Jangom u prošlosti mogu to da potvrde, a ako još uvek niste sigurni, samo pogledajte njegovu listu od 26 pesama koje na neki način odaju počast Mesecu. Ovo može biti učinjeno na očigledan način, kao sa pesmom „Harvest Moon“, ili suptilnije, na primer, u pesmama poput „Helpless“, gde Jang kaže, „Plavi, plavi prozori iza zvezda, žuti mesec na pomolu.“
Jang priznaje da Mesec tretira kao religijsko božanstvo. „Pre nego što je postojala organizovana religija, postojao je Mesec,“ rekao je, „Indijanci su znali za Mesec. Pagani su pratili Mesec. Pratim ga da kada mogu da se setim, i to je jednostavno moja religija.“
Nastavio je: „Nisam praktikant bilo čega, nemam knjigu koju moram da čitam. Može biti opasno raditi u atmosferi punog Meseca, jer ako stvari krenu po zlu, zaista mogu krenuti po zlu. Ali to je sjajno, posebno za rokenrol”, piše magazin “Far Out”.
Bonus video: Džimi Hendriks: Živeo je kratko, ali je ostavio neizbrisiv trag u rokenrolu
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare