Svima nam je bilo žao kada se pre desetak godina povukla iz pevačkog života. Nikako nismo mogli da se otrgnemo utisku da je to velika šteta za jedan tako raskošan talenat - šteta za džez publiku i šteta za Vladanu, kaže za portal Nova.rs džez pevačica Katarina Kačunković, prisećajući se dugogodišnjeg druženja i zajedničkih nastupa sa koleginicom Vladanom Marković koja je preminula u Beogradu u 55. godini života, a vest o njenoj smrti objavljena je 24. juna.
– Vladanu sam upoznala sredinom osamdesetih godina kada sam prešla u Muzičku školu „Stanković“. Bile smo u istoj klasi profesorke Branke Kambasković. Njen baršunasti meco-sopran me je neprestano opčinjavao. Glasom je posedovala sve ono što sam ja želela da imam. Često smo zajedno nastupale u duetima i kamernoj muzici, a publika nas je najradije slušala u Rosinijevom „Duetu mačaka“. U tim zajedničkim trenucima muziciranja kao da sam preuzimala na sebe auru njenog glasa i talenta – priča Kačunković.
Pored klasične muzike, kako kaže, spajala ih je i ljubav prema džezu.
– Pripadale smo onoj grupi budućih muzičara koji su međusobno razmenjivali ploče i snimke džeza različitih epoha i podžanrova. Bili smo gladni slušanja džez muzike, razmenjivali smo mišljenja i pokušavali da se i sami okušamo u tom zanatu. U mom stanu na Novom Beogradu je i osnovan New Age Band sa basistom Vladom Novičićem, tada mladim klaviristom Vasilom Hadžimanovim i mojim bratom – bubnjarem Rastkom Rašićem. Izbor za pevačicu ovog sastava je s pravom pao na Vladanu, a snimci i danas mogu da se čuju i da posvedoče o kreativnoj energiji koja se stekla u trenutku – priča Katarina Kačunković.
Katarina podseća da je Vladana u to vreme bila i član pop sastava Amerika snova, koji je uveliko nastupao na TV stanicama.
– Zanimljivo mi je bilo sa kakvom je lakoćom je sve to radila kao da ima višegodišnje iskustvo.
Godine 1991. zajedno su otišle na audiciju u Radio Beograd.
– Tadašnji urednik Mića Marković nas je odmah angažovao za vokalne solistkinje Big benda na predstojećem Novogodišnjem koncertu. To je bio svojevrstan presedan da se posle višegodišnjeg zatišja u kome Veliki džez orkestar nije imao ženskog solistu, pojave odjednom dva glasa. To će se kasnije izroditi u sve one zanimljive koncerte poput „Dame pevaju džez“ sa nekoliko pevačica. Na tom debitantskom koncertu Vladana i ja smo se pojavile sa solističkim repertoarima, a na kraju smo nastupile u duetu. U sali Kolarčeve zadužbine nagrađene smo ovacijama. Usledio je niz godina u kojima smo obe nastupale sa Big bendom i nastavile druženje kroz zajednička putovanja i nastupe. Bile smo veoma bliske – kaže džez pevačica.
U narednom periodu, nastavlja Kačunković, Vladana je ostvarila pomena vrednu saradnju sa mnogim značajnim džez umetnicima poput Vojina Draškocija, Laleta Tošića, Miše Blama…
– Tu je i čitava plejada pop bendova kojima je pevala prateće vokale na albumima… Posedovala je urođeni talenat za džez improvizaciju, što nije tako čest slučaj. Radila je i kao muzički producent u Studiju 6 Radio Beograda, a kasnije i kao muzički urednik na Televiziji Beograd. Ostvarila je brojne trajne snimke, solistički album „Caravan“ i „Music Mania“ sa New Age Bandom. Za jedan tako kratak period ostavila je neizbrisiv trag kako u džez muzici Srbije, tako i u srcima svih nas koji smo je poznavali i sa njom radili.
Poslednjih desetak godina Vladana Marković se povukla iz pevačkog života, što je, kako Katarina kaže, svim njenim kolegama bilo neobično i izuzetno žao.
– Možda je nastupila samo nekoliko puta. Nikako nismo mogli da se otrgnemo utisku da je to velika šteta za jedan tako raskošan talenat – šteta za džez publiku i šteta za Vladanu. Nadali smo se da će se vratiti nastupanju i muziciranju sa nama. Možda, u nekom drugom svetu… Neka je svetlost reflektora zauvek na njoj – rekla je na kraju Katarina Kačunković.
Uzrok smrti, kao i dan i mesto sahrane Vladane Marković još su nepoznati.