Oglas
Premijera radio drame "U alfabetskim vrtovima" Tana Huseina Klarka biće održana večeras od 19.30 u okviru 58. Oktobarskog salona u foajeu Dvorane kulturnog centra, saopštili su organizatori.
Vizuelni umetnik, dizajner i reditelj Tan Husein Klark, američko-britanskog porekla, opredelio se da na Oktobarskom salonu, koji se završava u nedelju, predstavi umetničko delo u formi radio-drame, a osim 16 epizoda na engleskom, prate je i serija novoizrađenih postera, dvojezično izdanje čitavog scenarija…
U skladu sa konceptom ovogodišnjeg Oktobarca “Sanjari“ Klark je na slobodniji način adaptirao delo Suzan Zontag „Dobročinitelj“, smestivši ga u Beograd osamdesetih godina prošlog veka.
Glavni junak fiktivna ličnost Hipolit, koji je srpsko-američkog porekla, prvi put dolazi u rodni grad svoga oca, Beograd na studije, opčinjen intelektualnom klimom i umetnošću.
Hipolitovo počinje da prebira po beležnicama i dnevnicima u kojima sanjari, mašta i seća se svojih poseta umetničkim salonima koje je organizovala gospođa Marlena, bogata supruga diplomate.
Na tim salonima ona je okupljala mlade pisce, muzičare, reditelje, radio-voditelje, a pride je otvoreno flertujući i sa mladim Hipolitom…
Povodom završetka 58. Oktobarskog salona – Beogradskog bijenala 22. avgusta, ulaz na sve programe manifestacije je besplatan, a poseban fokus stavljen je na umetnike Noru Turato, Klaru Hoznedlovu, Olivera Larića, Hanu Miletić, Margerit Imo i Melike Karu, koji izlažu u Muzeju grada Beograda.
Umetnica Nora Turato za salon je napravila novi audio rad i zvučnu instalaciju, koji proističu iz njenih istraživanja politike akcenta, identiteta i Holivuda i intenzivno sarađuje sa jednim stručnjakom za dijalekte kako bi iskoristila čitav opseg i potencijal svog glasa.
Klara Hoznedlova na Beogradskom bijenalu izlaže sajt-specifik instalaciju u kojoj se spajaju glavni elementi njenog umetničkog istraživanja – arhitektonski zid velikih dimenzija i prateća sofa koji su predstavljeni zajedno sa samostojećim skulpturama u kombinovanoj tehnici ili „stvorenjima“ koja referišu na moguću budućnost, ali i izmišljenu prošlost.
Oliver Larić u video-radu „Bez naziva“ ispituje organski prelaz iz jednog oblika u drugi u beskonačnoj digitalnoj metamorfozi. Video nastanjuje tečna „organičnost“, koja prelazi prostorno-vremensku dimenziju da bi se materijalizovala u jedinstvenim oblicima, u neprestanom dijalogu između prirode i veštačke tvorevine, između stvarnih podataka i nadrealnog.
Hana Miletić izlaže nekoliko ručno tkanih radova iz serije „Materijali“, koji se temelje na popravljenoj infrastrukturi, arhitektonskim elementima ili delovima vozila spojenih plastikom, trakom ili drugim jednostavnim materijalima. Korišćenjem tkanja, Miletić reprodukuje javne geste negovanja i popravljanja, dok se svesno bavi tranzicionim stanjima s kojima je suočena.
Francuska umetnica Margerit Imo donosi instalaciju, sastavljenu od zvučnog rada „Kleopatra – A kapela“ i sajt-specifik ambijenta „Crna mamba“, koja je simbol njene višestrane istraživačke i umetničke prakse. Nekoliko grama zmijskog otrova razređeno je u boji koja pokriva zidove sobe i tavanicu izmišljenog i bezvremenog prostora: mesto koje se u početku može činiti kao prolaz, gotovo prazno, ubrzo otkriva svoju “nasilnu, enigmatičnu i zavodljivu prirodu.
Melike Kara koristi kurdske tapiserije kao polaznu osnovu za sopstvene kompozicije i pokazuje kako pojmovi „doma“ prevazilaze nacionalne granice, kako identitet postaje hibrid, između doma i domovine. Razrađena tekstura slika postiže se stratifikacijom naslikanih slojeva koji ulaze u ravan slike i izlaze iz nje, koji dočaravaju zamršeno tkanje tapiserija, a izmiču reprezentaciji, nejasno lebdeći između figuracije i apstrakcije.
Poslednje stručno vođenje kroz izložbu „Sanjari“ u Muzeji grada Beograda biće održano u nedelju 22. avgusta, dodaje se saopštenju organizatora.