Više od pola miliona evra vredna je slika Vlaha Bukovca čiji je pokušaj preprodaje sprečen sinoć u centru Beograda pored zgrade "Politike", a u Fondaciji iz koje je policija delo spasila rečeno nam je da su na "kolektivnom odmoru".
Pokušaj preprodaje vredne litografije čuvene Bukovčeve slike „Blagoveštenski sabor“ sprečili su sinoć pripadnici SBPOK-a i švajcarske policije, uhapsivši Slobodana Gajina i još nekoliko osumnjičenih.
Na ovom delu Vlaho Bukovac dočarao je Blagoveštenski sabor iz 1861. godine, i od ove slike je načinjena litografija. Svojevremeno je zagrebački trgovac Petar Nikolić prodavao ovu litografiju.
U desnom uglu slike je patrijarh Josif Rajačić, a čuveni umetnik na ovom delu prikazuje srpski crkveno-narodni sabor. Ovaj sabor okupio je 2. aprila 1861. godine najuglednije predstavnike Srba u Ugarskoj, njih 75 ogorčenih zbog ukidanja Vojvodstva Srbije i Tamiškog Banata od strane cara Jozefa. I zato se Srbi okupljaju u Karlovcima baš na praznik Blagoveštenja…
U opsežnoj jučerašnjoj akciji policija je u Makedonskoj ulici i na adresi Trg Politike 5 vršila pretrese stanova osumnjičenih za pokušaj preprodaje slike velikog umetnika u Švajcarskoj za 600.000 evra.
Od popodnevnih do kasnih noćnih sati vozila policije bila su na Trgu Politike. I osim što su u noćnim satima pretresali samu zgradu u kojoj su već godinama prostorije Komercijalne banke, takođe su ulazili i na adresu Trg Politike 5, gde se nalazi Zadužbina Riharda Freliha. Slike su se, kako je već izvestila Nova.rs, iznosile iz zgrade pomenute zadužbina.
U Zadužbini, čije su prostorije policijske snage sinoć pretresale, rečeno nam je da nemaju komentara, s obzirom da su svi nadležni na „kolektivnom odmoru do 20. avgusta“.
Ovu zadužbina sa adresom Trg Politike 5 nosi ime Riharda Freliha, predratnog jevrejskog trgovca žitom koji je bio vlasnik više magacinskih prostora širom Srbije za čuvanje žita. Pored nekretnine kraj zgrade Politike imaju adresu i u Dobrinjskoj, takođe u centru, kao i Fondaciju Solidarnost na adresi Terazije 34.
Podsetimo, dela Vlaha Bukovca, omiljenog slikara srpskih monarha, ponovo su se našla u centru pažnje nakon višemesečne izložbe u Galeriji SANU, ujedno i jedne od najposećenijih postavki u Beograd u poslednjih godinu dana.
Ta izložba ponovo je u fokus stavila dalmatinskog slikara (1855-1922) i osvetlila njegovo delovanje u srpskoj kulturnoj sredini. Slikar ogromnog i vrlo raznovrsnog opusa koji je kroz svoja dela spojio nespojivo – dinastije Obrenović i Karađorđević još 1884. godine izabran je za dopisnog člana Srpskog učenog društva a potom i za počasnog, odnosno redovnog člana Srpske kraljevske akademije.
Na toj izložbi koji su činili slikarevi portreti, vladarski portreti, aktovi i žanr scene, pretežno je bila zasnovana na Bukovčevim delima iz domaćih umetničkih zbirki (Narodni muzej, Spomen zbirka Pavle Beljanski, Galerija Matice srpske, Umetnička kolekcija Dvorskog kompleksa na Dedinju, Muzej Jugoslavije, Medija centar Odbrana, Dom Jevrema Grujića, Muzej rudničko-takovskog kraja iz Gornjeg Milanovca), uz 15 dela iz regiona (Moderna galerija u Zagrebu, Narodna galerija u Ljubljani, Bukovčev muzej u Cavtatu, Srpska crkvena opština u Dubrovniku, privatne kolekcije).
Uprkos vrlo živopisnom životu, koji je počeo u Cavtatu, nastavio u regionu i Parizu, a završio u Pragu poseban odnos imao je sa najvišim predstavnicima srpske države, od ranih dolazaka na srpski dvor kralja Milana i poslednjih Obrenovića u Smederevu, do kontakata sa dvojicom vladara dinastije Karađorđević. Naslikao je, pored čuvenog dela „Velika Iza“, portrete Natalije Obrenović, Petra i Aleksandra Karađorđevića, Aleksandra Obrenovića, kraljice Drage.
Ne samo što su ga voleli ovdašnji monarsi, već i Tito. Bukovac je bio jedan od najomiljenijih slikara Josipa Broza, a neke njegove slike poput „Bele ropkinje“ Tito je sprečio da odu na poklon svetskim državnicima.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare