Beogradska filharmonija priredila je nezapamćeni spektakl na Kolarcu, izvođenjem Pučinijeve opere „Toska“, sa šefom-dirigentom Gabrijelom Felcom koji se krupnim slovima upisao u stogodišnju biografiju orkestra. Prvoklasnu međunarodnu podelu - soprana Elizabet Tajge, tenora Eduarda Aladrena i baritona Mandlu Mndebelea, uz mešoviti hor RTS-a i hor Kolibri, publika je nagradila desetominutnim stajaćim ovacijama sinoć na Kolarcu.
Otvoreni aplauzi čuli su se puno puta tokom tri čina remek-dela operske literature, pune trilerskih obrta i intenzivnih emocija. Režija Aleksandra Nikolića, uz scensku ekstravaganciju pod svećama, dočarala je tenziju i mračnu atmosferu opasnog Rima s početka 19. veka.
Prvi put na ovakav način, Filharmonijsko izvođenje grandiozne opere u koncepciji maestralnog Gabrijela Felca, dopiralo je ne samo sa bine, već sa svih strana Kolarca, odnosno sa galerija, glavnog hola i hodnika.
Vrhunski glasovi i odlična gluma glavnih aktera – Elizabete Tajge u ulozi Toske, Eduarda Aladrena kao slikara Marija Kavaradosija i Mandle Mndebelea u ulozi ozloglašenog barona Skarpije, ubedljivo su doneli priču o ljubavi, strasti, požudi i mržnji ali i suprostavljenim stranama političkog sitema iz doba Napoleonove okupacije. Čuvene arije kao što su “Te deum”, “Vissi d’arte”, “E lucevan le stelle”, publiku su dovodile do suza, a efektnim rešenjima Kolarac je pretvoren u najuzbudljiviju opersku scenu.
Pored glavnih uloga, učešće su imali upečatljivi akteri poput Nikole Baste (Ćezare), Mihaila Šljivića (crkvenjak), Siniše Radina (Spoleta), Branislava Stankova (Šarone), Milana Obradovića (stražar) i najmlađe Lenke Maksimović u ulozi pastirice i anđela smrti.
Bonus video: Klavir koji sam svira
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare