Beogradski džez festival sinoć su otvorili Big bend Radio-televizije Srbije i novozelandski dirigent Alan Brodbent programom “From Newport to Belgrade” u MTS dvorani. Nakon njih, od 21 sat na binu je stupila jedna od najangažovanijih američkih džez pevačica današnjice Sesil Meklorin Salvant.
Manifestaciju koja se pod sloganom “Džez nasleđe” odvija 40. put, otvorenom je proglasila sekretarka za kulturu grada Beograda Nataša Mihailović Vacić koja je istakla da slavimo kontinitet, ali i „neverovatnu energiju i kreativnost koji su održali festival svih godina“.
Podsetila je da je festival po osnivanju brzo našao svoje mesto na mapi everopskih i svetskih džez scena, i da su na njega dolazili velikani kakvi su Dizi Gilespi, Majls Dejvis, Čik Koria i brojni drugi.
– Njihovi nastupi ovde nisu bili samo koncerti. To je bila čarolija, trenutak kad muzika briše granice i postaje univerzalni jezik duše – ocenila je sekretarka.
Predsednik odbora festivala, džez saksofonista Jovan Maljoković je istakao da je „najsrećniji“ što ove godine slave veliki jubilej festivala, koji je „praznik džeza“. Maljoković se prisetio da su od osnivanja festivala, koji je nastao 1971. godine kao predstavnik Njuport džez festivala, najveće svetske zvezde dolazile u Beograd, što je domaćim džez muzičarima omogućavalo da se druže i da čak sviraju sa njima.
– Beogradski džez festival stiče iz godine u godinu sve više ugleda, jer smo se specijalizovali da pokažemo sliku evropskog džeza – naglasio je Maljoković.
Program “From Newport to Belgrade” evocirao je sećanje kroz Brodbentove aranžmane na nekoliko velikana džeza Dejvisa, Monka i Hejdena, kao i kompozicija inspirisanih Njuportom i nasleđem Gilespija.
Gosti koncerta su bili italijanski trombonista Đanluka Petrela i hrvatski pijanista Matija Dedić.
Američko-francuska džez pevačica Sesil Meklorin Salvant nastupila je potom osvojivši posetioce MTS dvorane svojim čarobnim glasom.
Svoj premijerni nastup u Beogradu, Meklorin Salvant je otvorila pesmom „Fog“, koju je napisala pošto je u restoranu u Njujorku opazila momka, kome je rekla da je najlepši muškarac koga je videla u životu.
– Posle se to pretvorilo u noćnu moru – duhovito je priznala, izmamivši smehe u dvorani.
Uz izvrsnu pratnju pijaniste Salivana Fortnera, kontrabasiste Jasušija Nakamure i bubnjara Kajla Pula, Meklorin Salvant je upečatljivo iznela baladu “With Every Breath I Take”. Meklorin Salvant je pred beogradsku publiku iznela, vešto se poigravajući bojom i rasponom glasa, i svoje nove autorske pesme „Anything But Now“ i „What Does Blue Means To You“.
Bend je posebno dobio priliku da se razmaše uz “Mista” Dajane Rivs. Meklorin Salvant je otpevala i „Talking Like You“, koju je opisala kao „tužnu, ali i radosnu i dirljivu pesmu“, autorke Koni Konvers, koja se oprostila od prijatelja i nestala, a izvođačko umeće svih je došlo do izražaja u složenoj „Barbara Song“ Kurta Vajla.
Priznavši u uvodnom obraćanju da na srpskom zna da kaže samo „zdravo“, Meklorin Salvant je zapevala tokom koncerta i na portugalskom i maternjem francuskom jeziku.
Posetioci su na kraju mogli čuti ogoljenu i dirljivu obradu „Wuthering Heights“ pop pevačice Kejt Buš, a burni aplauzi su izmamili Meklorin Salvant i muzičare na zasluženi bis.
Bonus video: 40. Beogradski džez festival
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar