Izložba "Matrica i otisak, Marija Ilić" otvorena je juče u galeriji B2 i trajaće do 13. januara naredne godine, saopšteno je iz ove galerije.
Grafičarki Mariji Ilić, koja je uvela slikarsko rešenje u logiku otiska, pripala je čast da zatvori izložbenu sezonu u galeriji B2.
Na grafikama umetnice prepliću se motivi svakodnevnog života, s tim što preovlađuje slikarski gest. I do sada se u predgovorima, kritikama i pregledima o grafičkoj umetnosti u Srbiji uglavnom skretala pažnja na način na koji umetnica istražuje grafički medij, podseća u tekstu za katalog postavke Jasmina Čubrilo, dodajući:
„Isticano je da se ona bavila istraživanjem potencijalnosti grafičke matrice, da je u tu svrhu manipulisala materijalnim karakteristikama različitih i uglavnom nekonvencionalnih grafičkih podloga i primenjivala (ne)konvencionalne tehnološke postupke, te je skretana pažnja na posebnosti likovnih vrednosti dobijenih ovim putem“.
Međutim, svi ti tekstovi, po sudu Jasmine Čubrilo, bili su uglavnom usmereni na tehničke inovacije a zanemarivali su tematske aspekte ciklusa Marije Ilić:
„Zanemarivali su da ukažu na ‘alegorijski impuls’ i metonimijska izmeštanja, nisu se bavili ‘rekonstrukcijom’ bogatog, slojevitog, intuitivno-filozofskog pripovedanja o sebi i kulturnom, geografskom, emotivnom nomadizmu u lavirintima jednog sveta koji je oko 1989. nestajao i novog koji je nastajao, i u njima je retko taj raznoliki, ‘šareni’ svet fragmenata ličnog iskustva i njihova parodijska obrada dovođen u vezu sa postmodernim stanjem, a još ređe je, ako li je uopšte, bio ulagan napor da se objasni zbog čega bi Marijin grafički opus bio primer postmodernističke umetničke prakse“, zaključak je Jasmine Čubrilo.
Bonus video: Milena Pavlović Barili