U čuvenoj galeriji Ufici u Firenci, zatvorenoj zbog pandemije koronavirusa, odlučili su da otvore nalog i na društvenoj mreži TikTok, a da bi privukli mlađe posetioce prave duhovita videa sa remek-delima iz svoje kolekcije, praćena gegovima i popularnom muzikom.
Kolekcija je predstavljena u „opuštenijim“ snimcima do 15 sekundi, a među delima su Broncinov čuveni patuljak koji „nestaje u šumi“ dok đuska uz pop hit „Blinding Lights“ grupe The Weeknd. U drugom, pak, spotu „Ostavljena Psiha“ Pjetra Teneranija tugaljivo sedi uz pesmu Adel „Someone Like You“, dok portreti Medičijevih cupkaju uz pesmu „Pew Pew Pew“.
Upravnik galerije Ufici Ajke Šmit, upitan za ovakav potez, rekao je italijanskom „Mesađeru“ da je „u teškim vremenima poput ovih važno dopustiti sebi da se čovek nasmeje“.
Profil ove galerije na Instagramu prati skoro pola miliona ljudi, dok je stranicu na Fejsbuku prošle nedelje samo u jednom danu lajkovalo 18.000 novih ljubitelja umetnosti.
– Kao što novine imaju strip ili karikature, tako i muzej može da dozvoli sebi malo humora – kazao je Šmit, dodajući da postavljanje kolekcije na društvene mreže dozvoljava publici da dela vide na „drugačiji i opušteniji način“.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar