Sećam se koncerta “Na Bogojavljensku noć” kao veoma emotivnog, ali niko nije mogao da pomisli da bi to mogao biti poslednji put da ga vidimo na sceni, kaže fotograf Nenad Mihajlović čijom izložbom fotografija je zatvoreno 14. izdanje Festivala srpske kulture u Istri.
Jedinstvenom izložbom fotografija sa poslednjeg koncerta Đorđa Balaševića “Bogojavljanska noć” koji je legendarni muzičar održao 19. januara 2020. godine u Novom Sadu danas će biti zatvoreno 14. izdanje Festivala srpske kulture u Istri.
Ovaj svojevrsni zapis o Balaševiću delo je fotografa “Nove” Nenada Mihajlovića iz Novog Sada, a ovom izložbom Srpski kulturni centar u Istri daje doprinos programima u sklopu Dana grada i nagrade Počasni građanin Pule koja se posthumno dodeljuje Đorđu Balaševiću.
– Velika mi je čast što su me pozvali da napravim izložbu, posebno što je povod posthumna nagrada Počasni građanin Pule koja se dodeljuje Balaševiću – kaže Mihajlović.
Evocirajući uspomene na taj koncert u Novom Sadu, kaže da niko nije mogao ni da pretpostavi da će biti poslednji, ali da je kao i uvek vladalo veliko interesovanje.
– To je bio tradicionalni koncert na Bogojavljensku noć i redovi za karte su bili duž ulica u Novom Sadu kao i svaki put kada bi Balašević nastupao. Sećam se koncerta kao veoma emotivnog i punog dobre energije koju smo svi osećali. Naravno, niko nije pomislio da bi to mogao biti poslednji put da ga vidimo na sceni – priča Mihajlović.
Na pitanje koliko ove fotografije sada imaju posebnu važnost za njega kaže:
– Ovo nije bio prvi put da fotografišem Balaševićev koncert i svaki put je to bio poseban doživljaj jer sam poštovalac njegovog lika i dela. Kao fotografu, su mi jako značajne, ali i kao čoveku i Novosađaninu velika je čast što sam živeo u vreme jednog umetnika kakav je bio Balašević i što sam mogao da odrastam uz njegove pesme. Ostala je žal što nisam imao prilike da ga upoznam.
Tokom svoje karijere Mihajlović je imao nekoliko samostalnih izložbi, od kojih je najznačajnija prva samostalna u Puli u Srpskom kulturnom centru 2017. godine. Posle toga su usledile samostalne izložbe u Vodnjanu (Istra), kao i u Poreču. Učestvovao je i u brojnim kolektivnim izložbama u Novom Sadu, Somboru, Subotici…
– Pula ima posebno mesto u mom životu. Pamtiću tu prvu samostalnu izložbu i svaki odlazak tamo. Taj grad i Novi Sad su slični po mentalitetu i prihvatanju različitih ljudi – rekao je Mihajlović.
Đorđe Balašević imao je posebnu vezu sa publikom u Puli kojoj se nakon deset godina pauze vratio 2001. godine. Tada su tamošnji mediji pisali kako Arena ne pamti takav četvorosatni spektakl, “jer čak ni Sting ili, pak, Džo Koker nisu uspjeli napuniti najljepšu otvorenu pozornicu. Samo je Đoletu to uspjelo.”
Ovogodišnje, 14. izdanje Festivala srpske kulture u Istri svečano je otvoreno 28. aprila projekcijom dokumentarca „Nebeska tema“ reditelja Mladena Matičevića u Kinu Valli u Puli, kojim je ova manifestacija odala počast Vladi Divljanu, legendarnom beogradskom rok muzičaru.
Proteklih pet dana prikazani su filmovi srpske produkcije o rok muzici. Na programu su bili „Električni orgazam za ljude budućnosti”, „Moj zanat”, film o Arsenu Dediću, “Viktorija 15”, “Priča o Evi Braun”…
U SKCU otvorena je i izložba “Made in fabrika fotografa 7/8” Aleksandre Popović Petković i Marije Trkulje, a revija filmova se završava danas ostvarenjem o Peci Popoviću “Zarobljeno vreme”.
Bonus video: Premijera neobjavljene pesme Đorđa Balaševića
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare