Foto:NameFace / ddp USA / Profimedia

Umetnik koji se zarad čuvene izložbe Marine Abramović "Umetnik je prisutan" u Muzeju moderne umetnosti skidao go podneo je tužbu protiv njujorške institucije zbog toga što nije sprečila seksualno uznemiravanje, kojem je bio podvrgnut.

Na startu sada već kultnog umetničkog poduhvata Abramovićeve bilo je planirano da taj njujorški slikar i umetnik performansa, čije je ime Džon Bonafede, stoji nag na pola metra od takođe nage žene, a da Njujorčani i ini prolaze između njih. Međutim, umesto da samo prolaze kraj njega, oni su ga dodirivali i seksualno uznemiravali, a čelnici Mome su „žmurili na sve“.

Foto:NameFace / ddp USA / Profimedia

„Čelnici muzeja bili su svesni da su se dešavali seksualna nepočinstva spram mnogih umetnika i radnika tokom izložbe. Ali, namerno nisu uradili ništa da to spreče“, navodi se, između ostalog, u tužbi koja je predata Višem sudu na Mehnetnu, prenosi Artnet njuz.

Precizira Bonafede u tužbi da ga je pet starijih ljudi „napalo“ u sedam navrata i optužuje još muzej da nije usmeno ili pismeno upozorio sve posetioce Marinine hit izložbe/performansa o pravilima koja se moraju poštovati.

Bonafede je „susrete“ s posetiocima Marinine izložbe opisao kao „jezive“ pri čemu se, kako tvrdi, svaki muškarac okretao prema njemu, spuštao ruku i „milovao ili pipao njegove genitalije“ pri prolasku u drugu prostoriju galerije. Bio je prinuđen više puta da alarmira obezbeđenje muzeja da reaguje kako bi uklonilo napasnike iz odaja njujorške institucije.

Jedan od muškaraca imao je Mominu korporativnu člansku kartu, koja mu je nakon incidenta poništena. Bonafede tvrdi da nije uspeo da sazna identitet muškarca kako bi i protiv njega morao da podigne tužbu na sudu u Menhetnu.

Napominje takođe da nije tada smeo da posegne za sudskom tužbom jer je strahovao da će izgubiti posao, s obzirom da je jedan njegov kolega otpušten na dan otvaranja izložbe „Umetnik je prisutan“, jer se „pomerio“.

U tužbi zahteva finansijsku odštetu za „emocionalnu bol“ i štetu nanesenu „mentalnom mu zdravlju, telu i karijeri“.

Američki tabloid „Nujork post“ izvestio je još 2010. o tom incidentima tokom Marininog performansa. Nekoliko dama koje su učestvovale u performansu tada su izjavile za ovaj list da su „preživele pipkanje, štipanje, vaćarenje“. Čelnici ovog muzeja izjavili su tada za „Post“ da su svesni izazova s kojima se suočavaju nagi umetnici na toj postavci, a da su svi oni posetioci koji su se neprimereno ponašali izbačeni iz Mome…

Foto:NameFace / ddp USA / Profimedia

Podsetimo, izložba/performans „Umetnik je prisutan“ u Momi bila je te 2010. glavna „stvar“ u svetu umetnosti. Čitava tri meseca Marina Abramović je u Muzeju moderne umetnosti u Njujorku održavala taj performans. I sedela bi nepomično preko puta posetilaca, bez dodira. a gotovo 2.000 ljudi selo je preko puta umetnice. To samonametnuto pravilo prekršila je samo jednom. I to kad je u muzej došla njena bivša ljubav, Ulaj. Jedino je sa njim umetnica imala fizički dodir. I jedino je zbog njega pustila suzu.

Taj emotivan susret dvoje nekadašnjih saradnika i ljubavnika, ali i čitava pomama koja je vladala oko ovog performansam zabeležen je i u dokumentarcu „Umetnik je prisutan“ Metjua Ejkersa.

Bonus video: Izložba

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar