Hartefakt je raspisao Konkurs za najbolji savremeni angažovani celovečernji dramski tekst na srpskom, hrvatskom, bosanskom, slovenačkom, makedonskom ili crnogorskom jeziku, koji je otvoren do 15. oktobra, saopšteno je iz ove organizacije.
Regionalni konkurs održava se po 12. put. O najboljim dramskim tekstovima odlučivaće žiri kojeg čine Dubravka Vrgoč, Molina Udovički Fotez i Biljana Srbljanović. Najpre će, kako preciziraju iz Hartefakta, sačiniti uži izbor od pet najuspešnijih tekstova, a potom i doneti odluku o pobedničkom tekstu.
Osvajanje prvog mesta na konkursu podrazumeva novčanu nagradu u iznosu od 600.000 dinara, kao i otkup autorskih prava za premijerno izvođenje pobedničkog komada u produkciji Hartefakta u jednom od regionalnih pozorišta.
Žiri će, kako navode iz Hartefakta, razmatrati tekstove koji nude dublje razumevanje sveta u kome živimo, šire ideju humanosti, otpora nasilju, netrpeljivosti i diskriminaciji po bilo kom osnovu.
Nakon zatvaranja konkursa polovinom oktobra, žiri će saopštiti odluku u decembru.
Podsetimo, do sada su na ovom konkursu trijumfovale drame „Radnici umiru pevajući“ Olge Dimitrijević, „Prst“ Doruntine Bashe, „Šta je ona kriva nije ništa ona kriva“ Vesne Perić, „Probudi me kada završim“ Mirze Skenderagića, „Ovaj će biti drugačiji“ Staše Bajac, „Muškatle mogu preživeti sve“ Ive Brdar, „Poslednji afterparti“ Dina Pešuta, „Bordel Eden“ Benjamina Bajramovića i „Prozor“ Katarine Nikolić.
Prošle godine najboljim dramskim tekstom proglašen je „Otkup mlijeka“ hrvatskog dramskog pisca, pozorišnog kritičara, romanopisca i novinara Davora Špišića.
Bonus video: Prst u Hartefaktu