Debitantski film Entonija Lapije "After" poneo je nagradu za najbolje ostvarenje na novoustanovljenom Novi Sad film festivalu, dok je laureat priznanja za najboljeg reditelja hrvatski sineasta Juraj Lerotić za režiju potresne drame u kojoj i igra - "Sigurno mjesto".
Film „After“ ovenčan je nagradom za najbolji film jer „organski i iskreno, nepretenciozno i jednostavno gledaoca uvlači u neočekivano skladnu i fluidnu priču u svetu tehno muzike i narkotika“, navodi se u obrazloženju žirija prvog Novi Sad film festivala, kojeg su činili direktorka Pula film festivala i predsednica žirija, Tanja Miličić, selektor nezavisne filmske sekcije filmskog festivala u Veneciji Andrei Tanasesku, i rukovodilac smera za animaciju i vizuelne efekte na AUNS i storyboard direktor Ilbe Studios Mileta Poštić.
Hrvatski reditelj, scenarista i glumac Juraj Lerotić je, kako je saopštio žiri prilikom sinoćne dodele nagrada u novosadskom bioskopu Arena Cineplex, „majstorski režirao potresnu osobnu priču, koja bez trunke melodrame, staloženo i precizno ostavlja snažan emotivan pečat na gledaoca“.
Nagradu publike ponelo je argentinsko ostvarenje „El Santo“ Augustina Carbonerea, kojim je otvoren Novi Sad film festival.
Priznanje za najbolji studentski film dobio je „Guguto Memeto“ reditelja Branislava Stošića koji „ekranizacijom proze nagrađivanog pisca Stefana Tićmija, filmskim rukopisom predstavlja kombinaciju igranog i animiranog ostvarenja koje svojom neobičnom stilizacijom uveliko prevazilazi uobičajene standarde kvaliteta studentskih istvarenja“, a najbolji srednjoškolski naslov je „Ispod mosta“ Andreja Tomina iz Filološke gimnazije iz Beograda.
U selekciji Best Pitch milion dinara za zavšretak filma dobio je crnogorski projekat „Po meni se ništa neće zvati“ Đorđa Vojvodića.
Iako je sinoć okončan Novi Sad film festival, od danas do 27. septembra publika će u okviru selekcije A Sad Novi s početkom od 21 čas u Kultunrom centru Novog Sada moći da vidi film „Manja“ reditelja Nikole Končarevića, kao i naslove „Penal i seksualni život Ane Đ.“ rediteljke Milice Stojanov i „Zaljubljena Ana, gospodin zaborav i mama“ Manuela Srbina, ali i da ponovo pogleda ostvarenje „El Santo“, kao i dokumentarac o Miri Banjac, laureatu za doprinos nacionalnoj kinematografiji.
Bonus video: Milašinović – Književnost nije u stanju da menja svet kao film