Oglas
Igrati Kena se može opisati ovako: velika gluma u malim šortsevima i bez košulje, kaže holivudski gumac Rajan Gosling u velikom intervjuu za "Varajeti".
Nakon što je Rajan Gosling prvi put pročitao scenario za „Barbi“ Grete Gervig, ušao je u svoje dvorište i pronašao pravu stvar – jednu od lutki Ken njegove ćerke – kako leži u prašini, go, sa licem u gomili blata. Dugo nakon što je „Barbi“ počela da se prikazuje u bioskopima prošlog jula, nakon što je postao najveći film 2023. i inspirisao odrasle muškarce da javno oblače neonsko roze, Gosling je još jednom primetio Kena u njegovoj porodičnoj kući. Ovaj put je bio obučen.
– Nosio je smoking, iako bez rukava. Pitao sam svoje ćerke šta se dogodilo, a one su rekle: „Oh, umro je od artritisa. Ken je mrtav!“ Pomislio sam da je barem okrenut licem nagore i nosi odeću. Kao da mu je malo bolje nego tamo gde sam ga našao prvi put…
Glumac je svakako dao novi život liku. Kenovo ime je utisnuto na džemperima (na osnovu onog koji Gosling nosi u filmu koji kaže „I am Kenough“). Uz pomoć zvezde i producentkinje „Barbi“ Margo Robi i rediteljke Grete Gervig, Gosling je izvukao Kena iz okvira njegove „Mattel“ kutije.
Gosling je dobio i nominaciju za Oskara, jednu od osam, jer je uneo nove slojeve u igračku. Iako nije napisao pesmu „I’m Just Ken“, baladu u stilu 80-ih Marka Ronsona i Endrua Vajata o muškoj krhkosti lika koji nema svrhe bez svoje Barbi, njegov nastup je doprineo da numera osvoji publiku. Nominovan za najbolju originalnu pesmu, to je komična inverzija teksta Bili Ajliš „What Was I Made For?“.
– To je najteža uloga koju sam ikada morao da igram – kaže 43-godišnja zvezda „Drive“ i „Blue Valentine“.
Zaista, on je prvobitno odbio tu ulogu zbog zgusnutog rasporeda, ali i, kako priznaje, strepnje kako bi to moglo da ispadne. Međutim, kada je pristao da igra ulogu, iznenadilo ga je kada je shvatio koliko duboko može da ide da bi shvatio ko je Ken – ili ko bi mogao da bude.
Pošto je priča o Kenu bilo malo izvan samo estetike, Gosling je kopao po delovima svog života kao dečjeg izvođača, koji je pevao na venčanjima, željan odobrenja. (Gosling se probio nakon što se sa 12 godina preselio iz malog kanadskog grada u Ontariju da bi se pojavio u „Potpuno novom klubu Mikija Mausa“ zajedno sa Britni Spirs i Džastinom Timberlejkom).
– Želeo sam da se uverim da sam spreman da to uradim kako treba. Mislio sam: Ne mogu ovo da zabrljam! Ne mogu da budem tip koji je upropastio film o Barbi! Dakle, ako ću to da uradim, moram da uradim više nego što znam da sam uopšte sposoban – kaže Gosling za „Varajeti“.
Njegov respevani, razigrani, radosno šovinistički, a opet zaljubljeni Ken pokazao je Goslingovu stranu koju nije mnogo izlagao od svojih „Dizni“ dana – toliko da je nominacija za Oskara, njegova treća nakon „Half Nelson“ i „La La Land“, izgledala kao logični zaključak nakon izlaska filma. Pa ipak, ta čast je komplikovana.
Gosling je izdao saopštenje, pozivajući se na odsustvo ključnih nominacija za Gervig i Robi (obe su nominovane u drugim kategorijama: scenario i produkcija).
– Vidite, jako sam bio suzdržan u toj izjavi. Što se tiče reakcija ljudi, film nastavlja da izaziva razgovor. Stalno provocira dijalog. To je moć ove priče! Ali, to je još jedan razlog koji dokazuje da je više od letnjeg blokbastera. To je veliko umetničko delo. A, to su Greta i Margo stvorile!
Ken možda nikada ne bi bio Ken da nije bilo tri žene u Goslingovom životu – njegove dve ćerke od devet i sedam godina koje su mu pomogle da nauči plesne pokrete za „I’m Just Ken“ i njegove supruge glumice Eve Mendes. Za Goslinga, lik je postao manifestacija nesigurnosti, nostalgične čežnje za nečim većim – devojkom po imenu Barbi, u Kenovom slučaju, ali i konačnog prihvatanja.
Gosling je većinu svoje mladosti proveo pokušavajući da postane glumac, podstaknut ljubavlju prema filmovima. Počeo je da nastupa na nagovor svog ujaka Bila, koji ga je odveo na stranu kada je imao sedam godina i predvideo da će jednog dana osvojiti Oskara.
– A nikada ranije nisam ni čuo za njih. Bilo je nasumično, jer nisam bio glumac. Samo je došlo niotkuda. I izvukao je veliku svesku koju je kupio i rekao: „Popuniću ovo svim tvojim dostignućima dok to ne uradiš!“
Gosling nije želio da izneveri svog ujaka, koliko god čudno izgledalo njegovo predviđanje. Tako je počeo da peva na svadbama i u tržnim centrima, šetajući po modnim revijama i audicijama za lokalne glumačke uloge u Kanadi. Njegova prva uloga bila je u seriji „Are You Afraid of the Dark?“. Potom je usledila uloga u „Goosebumps“.
Kamera ga je odvela daleko od kuće, u avanture koje – poput onih na koje se Ken susreće na svom putovanju u ljudski svet u filmu „Barbi“, nisu bile očekivane, niti lake.
– Preselio sam se na Floridu, usledio je „Klub Mikija Mausa“, ali sam se osećao kao da nisam dobar u bilo čemu. Živeo sam u parku u prikolici, bio sam švorc mnogo puta u životu.
Baš kao što je mladi Gosling bio u potpunosti fokusiran na dodavanje novih dostignuća u svesku svog strica, Ken kreće u sličnu potragu za priznanjem.
– Dok sam se pripremao za lik, toliko puta bih došao kući i rekao: Šta to radim? Previše sam razmišljao, a supruga me je podržavala da što pre završim. Tako je svaki snimanje postalo prilika da nateram Barbi da me primeti.
Kao dete glumac, Gosling priznaje da je takođe bio spreman da isproba bilo koji kostim, sve u potrazi za svojim zanatom.
– Posle svih tih smešnih stvari, najvažnije je bilo da svako može da se poveže sa Kenom, da pronađe sebe i želju da se razlikuje!
Zbog štrajka SAG-AFTRA, koji je počeo nedelju dana pre objavljivanja „Barbi“, Gosling nikada nije uspeo da priča o svom procesu da postane Ken. Priznaje da nije mogao da razume zašto je Greta Gervig želela baš njega za ulogu Kena.
– Postojali su stvarni razlozi zašto nisam mogao da snimim film. Nisam mogao da rasporedim dobro stvari. Kako poslovne, tako i porodične. Očinstvo mi je jako važno. Mesecima kasnije bih zvao svoje agente: „Hej, koga su izabrali da igra Kena?“ A oni bi mi rekli: „Greta kaže da si to ti.“
Gervig nije imala na umu rezervnog glumca, završila je scenario napisavši Kena za Goslinga, iako ga nikada nije upoznala. Čak je stavila i njegovo ime – „Ken Rajan Gosling“ – na stranice.
– Na kraju sam pomislio: Ko sam ja da se raspravljam sa Gretom Gervig i Margo? Imale su viziju. Verovale su da to treba da uradim više nego što sam ja verovao da ne treba. U određenom trenutku, pomislio sam: One sigurno vide nešto što ja ne vidim. Mislio sam da je to tako sjajna uloga da svako može da je igra. Sada razumem, ali mi je trebalo neko vreme – iskren je Gosling.
Mesecima kasnije, nakon što je Gosling prihvatio ulogu, on i Gervig su počeli da razmišljaju o poreklu Kena:
– Nije postojao šablon. Moralo je da bude veoma lično!
Krzno koji Gosling nosi kao Ken obabrali su jer oboje „gaje neizrecivu ljubav prema Silvesteru Staloneu iz 80-ih, na vrhu sveta i u ropstvu svog ega“:
– Saznali smo da je Stalone nosio mnogo krzna. Sve dok ga je Ken nosio, on je bio Ken sa krznom – i to ga je odvajalo od ostalih Kenova!
Kada je reč o izvođenju songova, Gosling je nekada vodio indi bend, Dead Man’s Bones i navikao je da peva, ali za manje publike.
– Uvek je to bilo u crkvama i na grobljima, a ne u arenama. Nisam siguran da li bih mogao da pevam na Oskarima. Nisu me još pitali, bio bi to veliki rizik. Mada, mislim da sam spreman!
Kao idealna kulminacija filma u kojem patetični pokušaji njegovog lika da osvoji svoju ljubav propadaju, šaljivo će Gosling, možda će Ken konačno dobiti svoj trenutak – videće Barbi kako navija i aplaudira za njega iz publike na dodeli Oskara.
Bonus video: Kako je nastala Barbi i kome je namenjen film