Grčki koreograf i reditelj Konstantinos Rigos sinoć je svečano otvorio 21. izdanje Beogradskog festivala igre (BFI) na velikoj sceni Srpskog narodnog pozorišta (SNP) u Novom Sadu.
Rigos, direktor nacionalnog Baleta u Atini, podsetio je publiku da je upravo njegova predstava “Winterrise” na muziku pop zvezde Robija Vilijamsa, otvorila 2004. godine u Sava centru prvu ediciju Beogradskog festivala igre (BFI).
– Publiko, vi ste ti koji ste zagrlili ovaj festival umetničke igre i vama ide najveći i najznačajniji aplauz. Sinoć sam gledao dokumentarni film o Beogradskom festivalu igre u režiji Dore Jung, koja je imala svega godinu dana kada je njena majka Aja Jung došla u Solun da izabere moju predstavu za prvo izdanje. Razumeo sam odmah snagu i važnost ovog festivala koji je započeo svoju priču u vreme kada je savremena igra bila nepoznata – ocenio je grčki koreograf Rigos na velikoj sceni „Jovan Đorđević“ SNP-a.
Rekao da je Aja Jung za otvaranje izabrala njegovo ostvarenje, te je na taj način doneo sreću festivalu.
– Brinuli smo kako će izgledati i kako se razvijati tek osnovan festival, ali on je ubrzo postao jedan od najvažnijih u svetu. Mnogi koreografi žele i nadaju se da će biti pozvani i izabrani da se nađu u selekciji programa. Uživajte u ovogodišnjem festivalu i večerašnjoj predstavi – zaključio je Konstantinos Rigos.
Kompanija igre Opere Geteborga iz Švedske zvanično je otvorila program ovogodišnjeg Festivala u svom 21. izdanju. Osnivač, direktor i selektor Aja Jung podsetila je da dve decenije postojanja BFI za njih iz direkcije manifestacije znači preko 500 izvedenih naslova, ali im je najvažnija publika sa kojom su rasli 20 godina.
– Poređali smo činjenice, uspomene i uspehe, a sve što nije bilo lepo, mi smo zaboravili. Beogradski festival igre ove godine započinjemo u Novom Sadu. Zadatak nam je da predstavimo sve one tanane, savršene razlike, koje svet, baš kao i umetničku igru, čine zanimljivim i važnim – naglasila je Aja Jung.
Dodala je da se na bilbordima za 21. BFI pojavljuje na fotografijama „jedna lepa Maja“. U pitanju je učenica baletske škole kod Aje Jung, u okviru Nacionalne fondacije za umetničku igru. Jung je navela da se generaciji mlade baletske umetnice Maje obraća BFI, da za njih pozorište bude mesto otkrivanja, kao i za starije stasale generacije. Prema njenim rečima, tokom dve decenije trajanja, festival je bio dovoljno hrabar i otvoren da se menja i u selekciju dovodi najsavremenije i najkreativnije produkcije.
– Festivali imaju zadatak da inspirišu, prožimaju, a predstave bi trebalo da menjaju ugao posmatranja, da nas nateraju na razmišljanje, i opčine lepotom i darom. Umetnici su pokretima i veštinama u svojim kreacijama stvarali prizore koji se pamte ceo život. Neka ovaj savršeno različit festival počne – zaključila je Aja Jung.
Bonus video: Premijera baleta „Giselle“