Godinu i po dana nakon pobune protiv bivšeg upravnika Narodnog pozorišta u Beogradu, dirigenta Dejana Savića, što je rezultiralo njegovom smenom, ovih dana dešavaju se nove ostavke u nacionalnom teatru.
Glumica Stela Ćetković, predsednica Umetničkog saveta Narodnog pozorišta, bariton Midrag D. Jovanović (potpredsednik) i balerina Smiljana Stokić (član) povukli su se iz tog savetodavnog tela koje je imenovala aktuelna upravnica, rediteljka Ivana Vujić, nezadovoljni komunikacijom s njom i potezima koje povlači, kao i nemogućnošću da na to utiču.
Umetnički savet, u kome su i glumci Ljiljana Blagojević i Branko Vidaković, je, prema Statutu Narodnog pozorišta u Beogradu, zadužen za unapređenje ukupne umetničke delatnosti teatra, ali njegove preporuke nisu obavezujuće za upravnika.
Kako nam je rečeno, nezadovoljni članovi Saveta sastavili su pismo koje će uputili Ministarstvu kulture i informisanja, Upravnom odboru Narodnog pozorišta i upravnici Vujić, a u kom ukazuju na nagomilane probleme u kući. Ćetković, Jovanović i Stokić predlažu formiranje umetničkih saveta za svaki sektor (Drama, Opera, Balet) i izmenu Statuta Narodnog pozorišta u Beogradu kako bi rad Umetničkog saveta u sadejstvu sa direktorima i upravnicom postao obavezujuć.
Jovanović je svoju ostavku obrazložio time da ne vidi ikakvu svrhu svog daljeg angažmana s obzirom da nijedna njegova sugestija, niti predlog, nisu uzeti u obzir, da se situacija u Operi nacionalnog teatra nije bitno promenila u odnosu na prethodnu administraciju i zamera nepostojanje preciznog plana i programa rada kako na strategijskom, tako i na godišnjem, odnosno mesečnom nivou.
Neposredan povod za njegovu ostavku bio je, kako kaže za portal Nova.rs, izvođenje opere „Madam Baterflaj“ povodom 100 godina Opere NP.
“Ne slavi se stogodišnjica sa dronjavom scenografijom, iscepanim kostimima, produkcijom starom 30 godina koju je radio pokojni Dejan Miladinović, ne zovu se stranci, pogotovo neadekvatni i ne može samo sa jednom scenskom probom da se izvede to zahtevno Pučinijevo delo na dovoljno kvalitetnan način. To je posledica manjka planiranja. Ja i moje kolege ne znamo na današnji dan (25. februar) koje ćemo naslove igrati u martu, a kamoli u aprilu ili maju“, rekao je Jovanović, koji je bio na čelu Opere Narodnog pozorišta od aprila 2005. do novembra 2006. godine.
Potpisnici pisma navode da su bili zatečeni predlozima repertoara za sezonu 2019/2020 za koje su saznali iz medija.
Vujić nije bila dostupna za komentar povodom ostavki članova saveta, dok direktorka Opere Narodnog pozorišta sopran Jasmina Trumbetaš Petrović kao glavne probleme u svom sektoru vidi činjenicu da dele scenu sa još dva ansambla što otežava planiranje proba više meseci unapred, kao i nedovoljno sredstava za vrlo kompleksne operske produkcije zbog čega je izostala obnova pomenute opere „Madam Baterflaj“. U Ministarstvu kulture nam je rečeno da nikako protestno pismo nisu dobili iz Narodnog pozorišta.