Britanski „Gardijan“ izabrao je naslove koji imaju najviše šansi da ove godine osvoje najprestižniju filmsku nagradu.
Posle nekoliko velikih filmskih festivala, vreme je za presek svetske filmske produkcije. Koji su to filmovi obeležili godinu i kome se smeše nominacije za Oskara? „Gardijan“ piše da su, kada je o glumcima reč, među sigurnima Penelope Kruz, Olivija Kolman, Vil Smit, Hoakin Finiks…
Krećemo od Kana, koji se nakon preskočene godine vratio uglavnom u normalu. Tamo se osetio nedostatak velikih filmova viđenih za nagradu. Odlagana premijera filma „French dispatch“ Vesa Andersona bila je dočekana aplauzom, a znajući Akademijinu ljubav prema njegovom radu, vrlo lako će upasti u nekoliko kategorija.
Britanska uzdanica „Mothering Sunday“ nije dobila mnogo podrške u Kanu, osim uljudnog klimanja glavom, uprkos tome što su se u glavnim ulogama našli oskarovka Olivija Kolman i Kolin Firt. I dok je „Red Rocket“ Šona Bejkera pokupio pohvale za njegovu zvezdu Sajmona Reksa, ostaje da se vidi da li će napredovati od kruga kritičara do Oskara.
Usledila je Venecija, na kojoj je pažnju skrenuo i toplo primljen Almodovarov film „Paralelne majke“, koji je lansirao Penelopu Kruz u trku za najbolju glumicu, a film će verovatno biti u konkurenciji za najbolje strano ostvarenje.
Takođe je bilo uspeha za rediteljski debi Megi Džilenhal za adaptaciju dela Elene Ferante „Izgubljena ćerka“ (The Lost Daughter) koji bi mogao da da dovede glumicu Oliviju Kolman do treće nominacije i možda čak druge pobede.
Povratak Džejn Kempion sa njenom neuobičajenom vestern dramom „Moć psa“ dočekan je uz velike pohvale. Film bi mogao Benediktu Kumberbaču doneti drugu nominaciju, ali i nominacije za sporedne uloge za Kirtsin Danst i Džesa Plemonsa, koji su par i u stvarnom životu.
Sve oči si bile uprte u film Kirsten Stjuart i njenu dramu „Spenser“ (Spencer) o Princezi Dajani, kao i u reditelja Pabla Larina. Kirsten Stjuart je verovatno zacementirala svoje mesto za najbolju glumicu.
Film „Dina“ (Dune) Denisa Vilneva, visokobudžetni naučnofantastični blokbaster, dobio je dobre kritike, ali će film verovatno biti shvaćen kao suviše žanrovski. „Poslednji dvoboj“ (The Last Duel) Ridlija Skota imao je mešovitu recepciju, ali ali malo je verovatno da će se izboriti za nagradu.
Teljurajd je drugi festival koji je preskočio jednu godinu zbog kovida. Na njemu je najveće iznenađenje bila drama o slavnim sestrama Vilijams i njiihovom ocu sa Vil Smitom u glavnoj ulozi, što će ga, prema projekciji „Gardijana“ dovesti u trku prvi put posle filma „Traganje za srećom“ (The Peruist of Happiness).
Među glumcima koji pretenduju na Oskara svakako je i Hoakin Finiks za film „C’mon, C’mon” Majka Milsa, crno-belu dramu o vezi radijskog producenta i njegovog bratanca. Reč je o možda najboljem Milsovom filmu dosad posle kojeg niko neće ostati suvih očiju, piše „Gardijan“.
Sedam najsigurnijih nominacija za glumice i glumce
Vil Smit – najbolji glumac, „King Richard“
Penelope Kruz – najbolja glumica, „Paralelne majke“
Kenet Brana – najbolji reditelj, „Belfast“
Hoakin Finiks – najbolji glumac, „C’mon C’mon“
Olivia Kolman – najbolja glumica, „Izgubljena ćerka“
Džejn Kempion – najbolji reditelj, „Moć psa“
Džesika Čestejn – najbolja glumica, „The Eyes of Tammy Faye“
Bonus video: Ana Franić: Predstava “Zaboravljene” rasplakala i muškarce