Prvu polovinu nove sezone Opere i teatra Madlenianum obeležiće dva uspešna naslova koji će se ponovo naći pred publikom - "Svetlosti pozornice" i "Poslednjih pet godina".
„Svetlosti pozornice“, koncertna predstava duhovitog karaktera koja je nastala u vreme pandemije, a povodom proslave Dana pozorišta, naišla je na veliko odobravanje publike, kako zbog svoje koncepcije i režije, tako i zbog izbora muzičkih numera u predstavi, koje oslikavaju u kratkim crtama istorijat muzičkih predstava u Operi i teatru Madlenianum u prvih 25 godina.
Drugi naslov je mjuzikl „Poslednjih pet godina“ koji je takođe nastao u vreme pandemije i, zbog tada ograničenih uslova igranja, nije imao dovoljno prilike da bude duže na repertoaru. S obzirom da je reč o naslovu koji spada u najpopularnije na Brodveju i Vest Endu, kao i zbog interesantne teme koju obrađuje i popularne, moderne muzike, ponovo će zaživeti u predstojećoj sezoni, sa pomalo izmenjenim podelama učesnika.
Svoju 26. sezonu Opera i teatar Madlenianum otvara u petak 22. septembar u 19.30 časova pomenutom koncertom-predstavom „Svetlosti pozornice“. Zamišljeno kao pozorište u pozorištu, odnosno predstava u predstavi i kao generalna proba pred premijerno prikazivanje, kroz ovo muzičko putovanje nas vode umetnici koji su i inače nosioci muzičkog repertoara ovog teatra – Branislava Podrumac, Mina Gligorić, Vasa Stajkić, koji debituje u ovoj predstavi i Dušan Svilar, uz vrhunsku saradnju gudačkog kvarteta Habanera i pijanista Milivoja Veljića i Dragane Anđelić Bunjac. Reditelj Robert Bošković i dramaturg Igor Vajdlih su kroz šaljivi pogled iza scene prikazali magičan svet teatra.
Posle uspešne sezone 2022-2023 u kojoj su dramske predstave Madlenianuma imale učešće na skoro 20 festivala sa predstavama, pored „Gospođice Julije“ Harisa Pašovića, „Pluća“ Ivana Vukovića i „Feliks i Doris“ Olje Đorđević, na današnjoj konferenciji najavljena su tri nova projekta za sezonu 2023-2024.
Komedija „Godišnjica“ (tekst: Rebeka Vilhajt; režija: Petar Jovanović) imaće premijeru 18. oktobra na Velikoj sceni i ponudiće publici smeh i radost u jednoj romantičnoj priči na temu braka.
Francuski klasik Emil Zola imao je prvu premijeru svoje „Nane“ u režiji Ivane Vujić 2019. godine, a 1. decembra ove godine očekuje nas premijera obnove ove raskošne predstave koja je na Velikoj sceni već imala svoj uspeh pred publikom sve do početka pandemije. U potpisu iste rediteljke 30. marta 2024. gledaoce Madlenianuma očekuje kamerno izvođenje bisera svetske književnosti – „Staklena menažerija“ Tenesija Vilijamsa.
Komedija Rebeke Vilhajt „Godišnjica“ smešta radnju u Njujork. Prvi čin komedije se dešava 1968. godine, u godini velikih društvenih promena u Americi i celom svetu, kada se prevashodno mlađa generacija pobunila protiv ustaljenih društvenih normi i zahtevala sistemske promene u načinu na koji se globalno društvo razvija. Drugi čin komada odvija se 1992. godine, dvadeset četiri godine kasnije. Mimsi iznajmljuje isti hotelski apartman sa željom da proslavi godišnjicu braka sa Semom i „rekonstruiše“ njihovu prvu bračnu noć. Međutim, uskoro shvatamo da njihov brak nije srećan kao što smo očekivali. Sem i Mimsi, nesvesni da ponavljaju greške svojih roditelja, pokušavaju da nađu utehu u „ispravljenoj“ prošlosti – u mlađim verzijama onog drugog. Glavna junakinja komada Mimsi poverena je glumici Vanji Milačić, Sem je Srđan Karanović, dok ćemo u ostalim ulogama gledati: Ljubinku Klarić, Stefana Bundala, Tamaru Aleksić i Ljubomira Bulajića.
Autorski tim predstave čine pored reditelja Petra Jovanovića, scenograf Damjan Paranosić, kostimograf Milica Grbić Komazec i kompozitor Bojan Milinković. Za scenski pokret zadužen je Danilo Milovanović, a za scenski govor Milica Janketić. Dizajner svetla je Srđan Jovanović.
Nedovoljno igrana saga o pokvarenosti društva na prelasku iz jednog u drugo carstvo drama „Nana“, gde se u naslovnoj ulozi pojavljuje Tamara Aleksić, rediteljka Ivana Vujić vraća na scenu u donekle izmenjenom ansamblu. Intrigantna priča o vrtlogu strasti, predaji, ljudskoj požudi i nemoralu je prava tema današnjice. U liku „Nane“ je vešto prikazan poriv svake žene za ljubavlju i sigurnošću, njeni snovi, nadanja i skrivene želje. U ovom slučaju u pitanju je žena čiji je put od vrha do ponora kratak i nestalan. Dramatizaciju romana Emila Zole „Nana“ uradio je Spasoje Ž. Milovanović, dramaturg na predstavi je Slavenka Milovanović, kompozitor Aleksandra Kovač, scenograf Vesna Popović, kostimograf Miodrag Tabački, Marija Milenković je bila zadužena za scenski pokret, a za scenski govor Ljiljana Mrkić Popović.
– Današnji svet u borbi za život koja je demorališuća, u kojoj međusobnu borbu individua zamenjuje borba ekonomskih organizama: banke, fabrike, rudnici, shopping molovi, su mesta gde je čovek kao kakva lopta bacan na sve strane. Čas na vrhuncu sreće, a čas u ponoru. Pitanje licemerja koje sve to dozvoljava pitanje je „Nane“ koja pokušava da u svetu prevare i kupovine pronađe svoje mesto i cenu. Nažalost, Nana je suviše emotivna za ovaj svet u kome su uloge odavno određene – reči su rediteljke Ivane Vujić.
Umetnički direktor Andreja Rackov i reditelj Nebojša Bradić su najavili novi mjuzikl „Company“, na muziku i tekst Stivena Sondhajma i po knjizi Džordža Furta. Originalna produkcija iz 1970. nominovana je za rekordnih 14 nagrada Toni, osvojivši šest. „Company“ je bio među prvim „knjiškim“ mjuziklima koji su se bavili savremenim zabavljanjem, brakom i razvodom, i značajan je primer konceptualnog mjuzikla bez linearnog zapleta. U seriji vinjeta, „Company“ prati neženju Bobija u interakciji sa svojim oženjenim prijateljima, koji priređuju žurku za njegov 35. rođendan.
Od najpoznatijeg kompozitora muzičkog pozorišta, Stivena Sondhajma, „Company“ se u velikoj meri smatra začetnikom žanra mračne komedije, modernog muzičkog žanra i dobitnikom sedam nagrada Toni, uključujući najbolji mjuzikl, najbolju muziku, najbolji tekst i najbolju knjigu.
Bonus video: Šta nas očekuje u pozorištima u novoj sezoni