Samostalna izložba Luke Marjanovića "Reality: Undressed", koja će biti otvorena večeras u Gradskoj galeriji Kulturnog centra Grad, predstavlja radove koji su kritička reakcija mladog umetnika na realnost u sopstvenom okruženju, ali i u savremenom svetu uopšte, u kojem vlada neukus na svim nivoima.
Crtežom, formom i ekspresijom, ali i samom temom, Luka Marjanović ukazuje na veliku borbu pojedinca da se, kako navodi, izbori sa današnjim sistemom vrednosti u kojem su materijalno i duhovno u tragikomičnoj simbiozi, gde dominira neukus i beskrupulozna želja za samopromocijom. U ovakvim odnosima svaki blic, lajk, seen, seed, postaje “sveti gral” modernog društva – sam po sebi cilj a ne sredstvo.
“Moji aktuelni radovi i ideje se oslanjaju na aktove i scene onoga što nas danas okružuje, na savremeni život. Pokušavam da ekspresijom crteža, forme i boje povežem i obradim univerzalne istine i aktuelne teme, sociološko i duhovno stanje, kao i raspadanje same duhovnosti usponom socijalnih mreža i globalnog neukusa koji vlada u svim oblastima svakodnevnog života, pa i u umetnosti. Služim se uglavnom ‘jeftinim’, plastičnim bojama, poput žute i pink, jer svojim likovnim svojstvima ukazuju na trenutnu realnost i neukus koji vladaju svetom”, naveo je Luka Marjanović povodom izložbe “Reality: Undressed”.
Prilikom rada, vizuelno je izučavao i pokušao da implementira elemente ruskog konstruktivizma, monumentalizma, futurizma, plakatnog slikarstva i pop arta.
Istoričarka umetnosti Biljana Tomić ističe u tekstu u katalogu izložbe da se interesovanja Luke Marjanovića kreću između eha istorijskog i savremenog vremena, doba velikih avangardi i potrošačke pop kulture do provokativnih zbivanja neposredne savremenosti.
“Prema svom izboru umetničkog pristupa, Luka Marjanović interpretira figuru tela ili portreta kao objekte specifične konstruktivne geometrije krugova, uglova, pravih linija i njihove repeticije. U ovom slučaju, elektronski geometrijski jezik služi kao instrument da se dobije perfekcija crteža i kompleksnost ekspresije osmišljenih narativa. Stavovi kritičnosti, lascivnosti i humora u fokusiranim motivima bazirani su na široko razvijenim trendovima savremenog društvenog i kulturnog populizma. Zanimljivo je uočiti da u elektronskoj lakoći produktivnosti obilja sadržaja, u ovom slučaju, autor zadržava izvesnu privatnost u komunikaciji sa inspirativnim uzorima, uvodeći repeticiju vlastitog portreta kao sugestije i dileme izbora pravca kretanja”, navela je Biljana Tomić.
Izložba „Reality: Undressed“ biće otvorena u Gradskoj galeriji KC Grad do 3. decembra.
Bonus video: Mrđan Bajić na otvaranju svoje izložbe