Šeron Stoun Foto: EPA-EFE/MASSIMO PERCOSSI

Glumica Šeron Stoun se potpuno posvetila likovnom stvaralaštvu. Otkako je uzela četkicu u ruke tokom pandemije koronavirusa, osetila je “novu vrstu transa”, priznala je za CNN.

I Šeron Stoun se, prvi put, na jednoj samostalnoj izložbi predstavlja kao slikarka. A prvu postavku na Istočnoj obali simbolično je nazvala „Dobrodošli u moj vrt“. Izložba će biti otvorena do 3. decembra u galeriji “C. Parker” u Griniču, u državi Konetikat. O svakodnevnom slikanju tokom intervjua za ovu medijsku kuću, Stoun je je, ove nedelje predstavila plodove rada na.

Foto: C. Parker Gallery

Stoun je izložila 19 radova, a naziv je potekao od dela, kako je objasnila za CNN, na kojem prikazuje duhovitu serpentinu uvijenu oko pažljivo prikazanih cvetova.

– Planeta je naš vrt. Mislim da mnogi ljudi ne poštuju planetu, prave se da nema problema s klimatskim promenama, da nema ekološke krize. I misle da će to proći ako sve to ignorišu – rekal je Stoun o simbolici ovog dela.

Mnoge slike na izložbi dotiču se društvenih problema, kao i ličnog iskustva, objasnila je glumica.

– Stvorila sam ova dela da bih razumela suštinu čiste kreativnosti koja dolazi iz iskrenosti, istinistosti. Poželela sam da se oslobodim buke, osuda i zagađenja društvenih pritisaka.

Jedna slika, „Stanje stvari“, prikazuje gnezdo krvavih zmija koje je Stoun uporedila sa patrijarhalnim društvom koje veruje da može jednostavno „uzeti“, bilo da se radi o prirodnim resursima ili političkoj moći.

Slika „Jerusalim“ je, pak, nastala prilikom njene posete ovom gradu, kada je pre nekoliko godina bila na Zidu plača gde je molila za mir. Uključivanje ove slike u postavku, koja je otvorena samo nekoliko dana nakon napada Hamasa na Izrael, bilo je važno za nju, jer je, kako je rekla, svaki gubitak u ratu nečije dete.

Foto: C. Parker Gallery

Slikarstvo je postalo vitalan oblik izražavanja za Šeron Stoun, koja je postala ikona devedesetih godina prošlog veka zahvaljujući ulogama u filmovima poput „Kazino“ i „Niske strasti“.

Botaničko slikarstvo „To je moj vrt, budalo“, na primer, napravljeno je za prijateljicu koja se borila da ima dete i doživela pobačaj pre nego što je rodila u četrdesetim godinama.

– Kada je tast prijateljice primetio da i dalje nosi težinu nakon nekoliko meseci, „bila je uništena“ – prisetila se Stoun i dodala da joj je rekla da se suprotstavi tastu.

U to ime naslikala je sirovo, grubo izrađeno platno kao svoj odgovor, jer je bila užasno besna.

Snažna emocija koja stoji iza Stounovih dela privukla je vlasnicu galerije Tifani Beninkas, koja već deset godina vodi tu kuću na Grinviču, nakon karijere koju je ostvarila na Vol Stritu.

– Na slikama Šeron Stoun možete osetiti energiju, jer je potpuno posvećena umetnosti – rekla je galeristkinja.

Šeron Stoun
Šeron Stoun; Foto: Valery HACHE / AFP / Profimedia

Stoun je prvi put počela da slika kao dete, podseća CNN, a podučavala ju je tekta Von, koja je bila umetnica i svoj porodičan dom je oslikala muralima.

Međutim, komplet boja od prijatelja tokom karantina zbog pandemije koronavirusa pokrenuo je Šeron Ston da sobu ispuni svojim slikama, pre nego što je preuredila gostinsku kuću na imanju u Los Anđelesu u studio za slikanje. Sada svakodnevno slika, a održala je prvu izložbu u Los Anđelesu u galeriji „Aluš“.

Slavna glumica veći deo vremena sada provodi u ateljeu gde slika.

– Otkako sam doživela moždani udar, počela sam da vidim boje na zidu. Morala sam da uzimam terapiju, ali i dalje vidim sve te boje – prokomentarisala je Stoun, koja je zbog moždanog udara otkazala brojne uloge.

Sharon Stone Seron Stoun
Šeron Stoun Foto:Cobra Team / BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia

U slikarstvu, glumica eksperimentiše različitim tehnikama i materijalima, od valjka za farbanje do mreže za teniski teren, kako bi postigla efekte koje želi.

– Često koristim metalne boje, jer stvarno volim tu refleksiju. Počela sam da uključujem i kolor sprej u jer na drugi način nisam mogla da postignem tu hiper-reflektujuću karakteristiku – objasnila je glumica.
„Opsesija“ modernim slikarima poput Vasilija Kandinskog i Žoana Miroa uticala je na Šeron Stoun da stvara apstraktne slike poput dela „Amelija“, diptih nazvan po legendarnoj pilotkinji Ameliji Earhart.

Slika “Živerni” („Giverny“) bazirana je na poseti vrtovima Kloda Monea u severnoj Francuskoj, gde je Stoun zamolila sina čuvara te lokacije da joj pokaže sva mesta koje su impresionisti slikali.

– Zato smo se provlačili kroz grmlje na kolenima. Želela sam da naslikam svoj Živerni, i kako ga ja vidim – naglasila je Stoun, koja priznaje da je malo opsednuta, jer želi da stvori slike po svojoj zamisli.

Bonus video: Plava izložba za osobe sa invaliditetom

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar