Novo je da Beograd više nema scenu za velike predstave. To znači da će beogradska publika morati da putuje u Novi Sad da bi videla nove produkcije Dimitrisa Papajoanua i Akrama Kana. Novo je i da možda Zemun neće imati svoju scenu već od jeseni, pa strepimo gde će nastupiti američke trupe Bodytraffic i čuvena brodvejska zvezda Džejson Samjeuls Smit, rekla je između ostalog nedavno Aja Jung, najavljujući Beogradski festival igre u Skupštini Srbije.
Scena u Zemunu je pozorište i opera Madlenuianum, a Aja Jung je javno rekla ono o čemu se već neko vreme šuška u pozorišnim i operskim krugovima.
Neki od umetnika koji sarađuju sa Madleniajnumom nezvanično su nam rekli da znaju da je situacija teška, ali da se nadaju da će scena koja postoji više od 20 godina opstati.
Bojazan Aje Jung da će verovatno već od jeseni Zemun ostati bez pozorišne scene bila je povod da nazovemo Andreja Rackova, generalnog direktora Opere i teatra Madlenianum.
– Šokiran sam tom informacijom. Situacija je, kao i svima, sve teža, jedino što je Madlenianum generalno u mnogo nepovoljnijem položaju nego druga pozorišta koja su finansirana iz gradskog ili republičkog budžeta – kaže za Nova.rs Rackov, koji je još u novembru 2020. za naš portal rekao da je stanje u toj kući sve ozbiljnije jer oni ako ne privređuju onda i ne zarađuju, i tako odlaze u debeli minus.
Ipak, napominje, nastavili su da rade kao da nije kriza, jer i dalje imaju podršku osnivača ove ustanove Madlene Cepter.
– Pre neki dan smo imali audicije za novi mjuzikl “Poslednjih pet godina“, koji bi trebalo da bude izveden u maju, svedene veličine u skladu s ovom situacijom. Radimo još jedan dramski projekat pod nazivom „Da počnemo opet ispočetka“ koji treba da izađe početkom juna. I želimo da malo produžimo sezonu pa u julu planiramo da napravimo jedno iznenađenje za stanovnike Beograda. Ali o tom, potom, sve zavisi od razrešenja ove situacije – poručio je Rackov.
Opera i teatar Madlenianum počela je sa radom 1998. godine i nalazi se u nekadašnjoj zgradi Zemunskog pozorišta. Bio je to tada, po mnogima, donkihotovski potez mecene Madlene Cepter koja je tu zgradu uzela u zakup na 30 godina, renovirala je, dogradila i napravila hram kulture u koji je prema našoim saznanjima do sada uloženo oko 60 miliona evra.
– I danas se trudimo da ne posustanemo pred svim izazovima koje su nametnule okolnosti koronavirusa. Ali ono što je meni neverovatno jeste da nakon 24 godine ovo jedinstveno repertoarsko pozorište u regionu, koje na programu ima predstave svih žanrova, kao i kvalitetne produkcije, nikada nije ušlo u fokus ili razmatranje opštine, grada, republike za bilo kakvu finansijsku pomoć. Možda će se naći neki modus da će neko uvideti da smo i mi ustanova kulture kojoj je potrebna podrška, posebno u ovoj situaciji kada je potpuno neizvesno da li ćemo se ikada više vratiti u neke normalne tokove funkcionisanja – smatra Rackov i dodaje da se nada da će se to možda promeniti.
U okviru Beogradskog festivala igre (BFI) večeras u 19.30 na sceni Madlenianuma nastupiće kompanija Roberta Zapale iz Katanije sa predstavom “A. jesmo li svi mi žrtvovani?“.
Za 6. april je zakazana predstava „Čudesna dinamika“ Džejson Samjuels Smit & Divine Rhythm Productions iz Njujorka. Potom 9. i 10. i aprila gostuje trupa Peeping Tom iz Brisela sa diptihom „Vrata koja nedostaju“ i „Napuštena soba “.
Iako je direktorka BFI Aja Jung upozorila da postoji mogućnost da će od jeseni Zemun ostati bez pozorišne scene, u programu ove ugledne manifestacije stoji najava da bi 26. septembra, u Madlenianumu trebalo da gostuje kompanija BodyTraffic iz Los Anđelesa sa predstavom „(ne)stvarni umovi“.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar