Sarajevo Photography Festival, najznačanija manifestacija takvog tipa u BiH i regionu, objavio je program - sa glavnom tematikom pod nazivom Intersection. Na festivalu koji se održava od 30. maja do 2. juna učestvovaće i fotografi iz Srbije.
Umetnica Katarina Marković učestvuje na festivalu sa svojom izložbom „U prolazu“, Vladimir Živojinović sa radionicom koja spaja fotografiju i trčanje, te Milica Mrvić koja će održati radionicu oživljavanja predmeta i ljudi spajanjem fotografije i animacije.
Svojom izložbom fotografija „U prolazu“ Katarina Marković, publiku će uvesti u melanholičnu čežnju. Njeni radovi prikazuju prolaznost vremena i kompleksnost osećanja, budeći želju za ponovnim proživljavanjem prošlosti.
Fokus Sarajevo Photography Festivala će biti na spajanju različitih vizija i jačanju veza unutar lokalne zajednice i između međunarodnih autora. Program uključuje šest izložbi sa moćnim porukama, okupljajući umetnike iz regiona i sveta. Publika će moći da poseti izložbe „Occupied Pleasures“ Tanje Habjouqa, kao i radove šest nagrađenih autora Kranj Foto Festa. U programu Future Voice predstaviće se mlade autorke Sabina Bešlagić i Asya Isović.
„Occupied Pleasures“, Tanje Habjouqa, prikazuje sposobnost ljudi da pronađu zadovoljstvo u teškim okolnostima na okupiranoj Zapadnoj obali, Jerusalimu i Gazi. Izložba se oslanja na dvostruka značenja: biti okupiran i okupirati se slobodnim vremenom i zadovoljstvima. Više od četiri miliona Palestinaca živi u ovim oblastima, gde politička situacija redovno remeti svakodnevicu. Ograničeno kretanje i stalna pretnja nasiljem stvaraju jaku želju za malim zadovoljstvima i sirovim humorom o apsurdnostima gotovo 60-godišnje okupacije.
Kranj Foto Fest je međunarodni festival savremene fotografije koji je započeo 2021. godine sa ciljem da izloži i promoviše radove slovenačkih i međunarodnih umetnika i da izgradi platformu za savremenu fotografiju. U okviru Sarajevo Photography Festivala predstaviće festival izložbom radova šest autora. Među njima je „Seeds“ – Tilyen Mucika, digitalno kreiranih portreta semena u velikim formatima, „Sajiya“ – Nisreen Nadera, sa istraživanjem povezanosti između žena i prirode, te Marie Oliveire, koja tematizuje fizička i mentalna „pupčana mesta.“
Tu će biti i „Second Nature“ – Kaya & Blanka, čije fotografije prikazuju kamuflirane mobilne tornjeve kao simbole društvene sklonosti ka „lažnoj“ estetici; te Andrea Alkalay sa svojim istraživanjem ciklusa promena kroz prikaz koralnih grebena i drevne gradnje, i „White Gold“ – Amine Kadous, koja analizira povezanost lične i nacionalne istorije kroz prizmu industrije pamuka u Egiptu.
Bonus video: Da li nam se isplati izložba EXPO 2027. ako ćemo je isplaćivati narednih 27 godina?