Deca su po dvorištu na odmorima pevušila pesme Discipline kičme. Odlučili smo se da snimimo našu verziju Kojine dve pesme, a u međuvremenu je organizovan koncert "Za Koju" u Beogradu, pa smo kontaktirali sa organizatorima, sa željom da i mi našim spotom pošaljemo podršku Dušanu Kojiću Koji, opisuje Mirko Miljković, učitelj iz Odžaka, neobičnu akciju koju je izveo sa svojim đacima.
Organizatore koncerta „Za Koju“, zakazanog za 20. mart u Hali sportova „Ranko Žeravica“ sa ciljem da se pruži podrška frontmenu Discipline kičme, koji se od juna prošle godine u bolnici u Londonu oporavlja od moždanog udara, pozvao je učitelj Mirko Miljković sa neobičnim predlogom: da se spot u kojem njegovi učenici pevaju dve pesme Discipline kičme prikaže publici pre nego što na binu izađu Yu grupa sa Nikolom Čuturilom i Radomirom Mihailovićem Točkom kao gostima, Bajaga i istruktori, Partibrejkersi i Straight Mickey and the Boys. Organizatori su odmah priču o snimanju spota podelili na društvenim mrežama. Ovakav potez iz Osnovne škole „Branko Radičević“ iz Odžaka, zapravo, krije još jednu priču, nakon koje je jasnija i motivacija učenika i Miljkovića da okrene broj telefona organizatora.
– Radim kao učitelj, a privatno sam muzičar, sviram gitaru i bubnjeve, pa između ostalog u školi vodim i muzičku sekciju. Kroz nju obrađujemo različite muzičke pravce, od klasike pa do rok bendova kao što su Led Zeppelin ili Pink Floyd, slušamo Džimija Hendriksa, a slušali smo i Disciplinu kičme. Želja mi je da decu uputim na kvalitetniju muziku, da im ponudim izbor u odnosu na ono čime smo sve okruženi – počinje priču rok-učitelj.
Ispostavilo se da su učenici od prvog do četvrtog razreda najbolje reagovali upravo na muziku Discipline kičme.
– Koja ima šmeka, stihovi su mu kratki, jasni i direktni. Disciplina je deci bila najbliža od svega što su slušali, pevušili su te pesme na odmorima, gledali smo i film „Kako je propao rokenrol“… Ideja da deca snime obrade Kojinih pesama potekla je i pre koncerta „Za Koju“, pesme su već snimljene, spot je je pri kraju. To je pre svega podrška Koji, ali i razvijanje empatije kod dece. Činjenica da će se spot naći na „Jutjubu“, što je medij njihovih generacija, takođe im mnogo znači – priča Miljković.
I izbor pesama za obradu, a birala su ih deca, dosta govori o uspehu njihovog učitelja u svom naumu. Odabrali su „Tata, mama“, hit nastao kada su njihovi roditelji bili njihovih godina, ali i „Neukusu treba reći ne“.
Prvaci su udružili glasove, na istrumentima su ih pratili učitelj i članovi njegovog benda, a pesme su snimane i miksane u studijima u Odžacima, Novom Sadu, Zrenjaninu i, na kraju, u Beogradu. Snimanje spota u odžačkom Bloku C podiglo je, na neki način, i mali grad u Bačkoj na noge.
– Kada smo snimali spot, moglo bi se reći da su skoro svi sugrađani bili oduševljeni, pre svega roditelji i komšije, i to baš zato što je u pitanju Koja, nešto što je muzički zdravije za njihovu decu. A zašto smo snimali baš u Bloku C? Suštinski, to je poenta Kojine poruke, istina za kojom svi tragamo, a ulica, Blok, pružaju autentičnu sliku, to je okruženje u kakvom nema šminke – zaključuje Miljković.
Tokom snimanja spota, na zidu u Bloku C osvanuo je i mural sa Kojinim likom, a uradio ga je Vukašin Gligorijević Gile, muzičar i strit art umetnik.