U Jugoslovenskom dramskom pozorištu (JDP) počele su probe komada “Pučina” Branislava Nušića u režiji Egona Savina a kuriozitet je da će u glumačkoj podeli Cvijeta Mesić igrati istu ulogu - Živkovićku, koju je tumačila pre 43 godine kada je ovaj komad u istom teatru režirao Dejan Mijač.
– Trebalo je da radim jednu drugu predstavu ali je prvo bila odložena, pa se nije znalo hoće li se raditi ili neće. U tom čekanju pozvala me je i upravnica JDP Tamara Vučković i rekla da će Egon da radi “Pučinu”, da imam ponudu za ulogu. Nije ni znala da sam bila u podeli pre četiri decenije – raspoloženo kaže za portal Nova.rs glumica Cvijeta Mesić i dodaje da se raduje što je opet deo ove predstave sa tom malom-velikom ali za nju izuzetno dragom ulogom.
Sećanje na nekadašnju “Pučinu” vezano je, kako kaže, isključivo za Dejana Mijača.
– To je bio vreme kada sam započela svoj glumački put, kada sam pravo sa Akademije stigla u pozorište. Mijač je radio “Vasu Železnovu”, mislim da mu je to bila prva režija u JDP, i dao mi je jednu divnu ulogu. Bila je to lepa saradnja i on me je pozvao da igram u “Pučini”. Tada sam bila mlada i evo sada kada sam već u penziji igram istu ulogu. Sve mi je bilo u početku čudno, ali sada sam se navikla – objašnjava naša sagovornica koja je u JDP provela ceo svoj radni vek.
Nušićeva jedina drama “Pučina” o nevernoj ženi i mužu koji, zbog društvenih normi ne može da je napusti, svoje prvo izvođenje imala je 1901. u Narodnom pozorištu u Beogradu, u režiji Milorada Gavrilovića. Glavne uloge su tumačili on i Vela Nigrinova. Dejan Mijač je ovaj komad postavio 1977. godine u Jugoslovenskom dramskom pozorištu, a glavne junake su tumačili Milan Gutović i Svetlana Bojković. Predstava je postala hit jer je, kako je ostalo zabeleženo, umesto tragičnog istakao komično i farsično i dao novi model pozorišnog tumačenja srpske dramske klasike. A kakvo će čitanje ove drame biti Egona Savina, koji je glavne uloge poverio Nenadu Jezdiću i Slobodi Mićalović, videćemo od novembra meseca kada se očekuje premijera.
– I kao što je Mijačeva “Pučina” bila genijalna na svoj način, mislim da će i ova biti jednako dobra na svoj način. Egon Savin ima fenomenalnu koncepciju, potpuno drugačiju, iz našeg vremena 2020. godine. I moja Živkovićka je potpuno nova, kao što su i vremena nova – kaže Cvijeta Mesić i dodaje da ne može mnogo da nam priča jer nema dozvolu reditelja.
Probe su počele, i po njenim rečima, glumci su se mnogo uželeli posla i rada, što je i očekivano.
– Glumac kad ne radi, to je vrlo teško, tako da su svi srećni i zadovoljni, oseća se to. Divna je atmosfera na probama svi su raspoloženi, duhoviti, konačno se radi.
Ovaj period pandemije i vanrednog stanja pregurala je mirno i, kako s ponosom kaže, nije podlegla stahu i panici.
– To je prvo i osnovno, jer mislim da su ovde strah i panika zavladali pošto su ih ovi naši vlastodršci, ne znam ni kako da ih nazovem a da ne upotrebim neke ružne reči, uveli u narod. Naš predsednik je izveo vojsku na ulice a uterao narod u kuće, to se u mom obrazovanju zove puč. Ja nisam učestvovala u tome, u toj izolaciji. Bila sam aktivna, izlazila sam, družila sam se, dolazili su mi prijatelji koji se nisu bojali korone, radila sam svoje poslove, one koje sam mogla kao i pre toga. Nisam podlegla tom opštem užasu koji je širio ON. Jednostavno, nisam bila uključena na tu frekvenciju. Vesti nisam gledala pošto tog Vučića ne mogu ni ovako da gledam, a naročito kada je krenuo da nas plaši, grdi, tako da sam potpuno bila isključena iz tog vremena zvanog korona koliko god sam mogla – u dahu nam je ispričala Cvijeta.
Ona ocenjuje da je danas stanje u kulturi očajno, nikad manje para nije odvajano za nju.
– To je opšte poznata činjenica. Ovi koji vladaju ni ne znaju šta je kultura, niti znaju koliko je ona, uz sport, naš najveći diplomata i predstavnik u svetu, ono što nas uzdiže u odnosu na svet.
Vanredno stanje i mere koje su uvedene zbog epidemije to su još više ogolile.
– Najžalije mi je bilo slobodnih umetnika koji nemaju stalne prihode i stvarno su bili na belom hlebu, što bi rekao naš narod. To je potresno za mene. Ja sam pre neku godinu otišla u penziju i imam neke mesečne prihode, kolike tolike. Naravno da od penzije ne možete da živite u Srbiji, samo retki, odabrani to mogu, tako da mora da se radi. Ali glumci inače rade ne zato što su im male penzije, nego zato što rade do kraja života, dok god ih zovu da rade, to je specifična profesija. Nadam se da će biti bolje, borimo se za sve – zaključila je Cvijeta Mesić koja je ušla u pregovore za novi projekat ali o tome ne sme još da priča.
– Ne mogu da kažem ni da li je pozoršte, TV, film, kad bude došao taj trenutak, obavestiću vas.
Cvijeta Mesić rođena je 1948. u Beogradu gde je diplomirala glumu na Fakultetu dramskih umetnosti u klasi Mate Miloševića. Bila je stalni član Jugoslovenskog dramskog pozorišta gde je ostvarila brojne uloge u predstavama, među kojima su „Hamlet“, „Dejstvo zraka na sablasne nevene“, „Draga Jelena Sergejevna“, „Pravednici“, „Ruženje naroda u dva dela“, „Dozivanje ptica“, „Posednji dani čovečanstva“, „Mizantrop“, „Saloma“, „Plava ptica“, „Bure baruta“, „Paviljoni“, „Supermarket“, „Skup“, „Govornica“… Dobitnica je Sterijine nagrade za ulogu kneginje Olge u komadu “Knez Pavle”.
Šira publika je ipak najviše pamti po rolama u TV seriji “Grlom u jagode” i filmovima “Specijalno vaspitanje”, “Ljubavni život Budimira Trajkovića”, “Nož”, “Beogradski fantom”, Smrdljiva bajka”…
Ozbiljno je posvećena još jednoj umetnost – keramici, a kao licencirani instruktor makrobiotike već godinama redovno održava kurseve, seminare i individualne časove makrobiotičke filozofije i kuvanja.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare