Foto: TASS / ddp USA / Sharifulin Valery / TASS / Profimedia

"Bigonceti je naprosto - Bigonceti", tako se najkraće opisuje najčuveniji savremeni italijanski koreograf, koji se vraća na Beogradski festival igre sa komadom „Balada“ u izvođenju MM kompanije iz Ređo Emilije, koji će biti izveden 16. i 17. marta u Pozorištu na Terazijama.

– Sa temom i muzikom “Balade” mogu se poistovetiti sve generacije, od naših roditelja, do naše dece i, zašto da ne, unuka – kaže za Nova.rs slavni italijanski koreograf Mauro Bigonceti, koji ima neverovatan broj radova koje je kreirao i izvode se širom sveta.

Mauro Bigonzetti Foto: Sharifulin Valery / TASS / Profimedia

Nezavisno od tema, kako kaže, najviše ga inspirišu igrači sa kojima radi.

– Zaista volim da radim sa različitim ljudima i da istražujem njihove ličnosti. Igrači koje preferiram su oni koji su najradoznaliji. Radoznalost je prednost. A moje kreacije su izraz mog postojanja i načina na koji zamišljam igru – objašnjava slavni autor, pred kojim su premijere u Štutgartu, Valeti, Amsterdamu…

Kompanije sa kojima će raditi nove koreografije su, kako kaže, njegovi stari saradnici, sa kojima je sarađivao više puta.

– Uzbudljivo je raditi u okruženju koje poznajete, ali su umetnici uglavnom uvek novi… Ugovori igrača traju svega jednu ili dve sezone, pa ih često ne nađem više na istoj, nego na nekoj sasvim drugoj adresi…

Scena iz Balade Foto: Tiziano Ghidorsi

Njegove koreografije je izvodio Aterbaleto, ali i druge značajne kompanije na Beogradskom festivalu igre. Bigonceti je svestan koliko ga naša publika ceni i ne krije zadovoljstvo što se vraća u srpsku prestonicu.

– Veoma, veoma sam srećan što ću opet biti u Beogradu, jer to je grad koji volim, a festival igre je najbolja adresa za prikazivanje svake umetničke faze u kojoj se nalazim… Obožavam gostoljubivost i profesionalnu organizaciju, a sve to pronalazim baš kod vas.

Komad „Balada” ovenčan je sa nekoliko vrednih nagrada, a naš sagovornik kaže da su mu priznanja velika motivacija.

– Meni su, između ostalog, važna i zato što je svaki komad kreiran sa izuzetno mladim ljudima, pa je za njih nagrada jednom umetničkom delu u kome učestvuju – velika potvrda i podstrek. Priznanja takođe privlače pažnju kolega, publike, sponzora, institucija, celokupne zajednice…

Mauro Bigonceti je radio sa cenjenim rok pevačima i kompozitorima u Italiji, i otkriva nam da je muzika njegova velika inspiracija.

– Muzički svet je toliko raznovrstan. Ne postoji strogo određen žanr koji pratim, jednostavno volim muzičare i volim da sarađujem sa njima, bez stilskih ograničenja. Mislim da muzika u „Baladi“ daje pečat celom komadu. To je muzika koja govori o jednoj epohi i generacijama koje su je obeležile, kompozicije nose lepe emocije.

Nakon što je vodio velike kompanije, kao što su Aterbaleto ili Balet Teatra milanske Skale, čuveni koreograf se otisnuo u slobodne umetnike.

– To mi je omiljena pozicija, jer svoje ideje iznosim u najinteresantnijim kompanijama širom sveta, ne razmišljajući o angažmanima ili platama igrača, birokratskim ograničenjima, komplikovanim pregovorima o finansiranju ili turnejama… To je prelep osećaj da ste svuda pozvani samo da kreirate i razmišljate o umetničkom rezultatu…

Foto: TASS / ddp USA / Profimedia

A koliko su festivali važni za koreografe i igru uopšte u današnje vreme, odgovara:

– Oni su fundamentalni za balet i dalji razvoj i otkrivanje savremene igre, vitrina za nove umetničke ideje i talenat mladih ljudi. Naročito ako su odvažni i hrabri u svojoj selekciji, kao što je to Beogradski festival igre – zaključio Mauro Bigonceti.

Bonus video: Klasični balet na sceni NPS

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar