Izložba "Uspavani lepotani" Olge Markalove otvorena je do 25. oktobra u Galeriji Suluj na Terazijama.
Magistar slikarstava Maja Krajnak u katalogu izložbe, radove umetnice opisuje kao čudesno putovanje snovima, gde san postaje java, a java san.
– Nema granica mašte u kovitlacu nevidljivih misli i slika spavača koji su tu, pred nama, a možda i nisu sa nama. Olga Markalova poput vile maše svojom magičnom olovka-četkicom, uvodeći nas u svoj vizuelni svet. Putujemo crtežima u tišini, u spokoju, u senci, nailazeći na želje, uspomene, priče. Zaboravljeno i izgubljeno, nedostižno i neuhvatljivo pulsiraju u bezvremenom prostoru crteža njene figuracijje. Slobodnog duha i zdrave radoznalosti, Markalova bira slike iz privatnog života, stvarajući poetski intimističke crteže. U njenom širokom umetničkom svetu, osim percepcije savremenog sveta, razmišljanja o društvu i tehnološkom napretku, o ulozi knjige i ilusracije, o digitalnom i analognom, dubini pogleda i raznolikosti portreta, a posebnu temu njenog interesovanja čine spavači – opisuje Krajnak dodajući da umetnica svojim radovima poručuje: „Hoću da sanjam, podeli san sa mnom“.
Olga Romanovna Markalova (1995, Moskva) je diplomirana umetnica primenjenih umetnosti u oblasti grafike i knjige. Počevši od 2015. godine izlaže na grupnim i samostalnim izložbama. Svoj likovni jezik ispoljava kroz digtalne kolaže, grafike, slike, crteže, keramičke skulpture, odnedavno i prostorne instalacije, videoart i interaktivne sadržaje. U raznovrstnosti tema koje je zanimaju stabilno je samo interesovanje za ljude i njihov bogat diverzitet interakcija sa savremenim svetom.
– Moje radove bih opisala kao usnula bića, neka vrsta mrtve prirode koju možeš dugo i neometano da proučavaš i beležiš. Ljudi odsutni svešću, ali prisutni telom, pripovedaju priču o osobi koja spava i njenom okruženju. Ova tema ne bi bila moguća bez poverenja koje su modeli ukazali meni kao prijatelju i meni kao umetnici. Zbog toga je jedna od verzija naziva izložbe bila „Portreti Poverenja“ – objasnila je Olga Markalova.
Bonus video: Izložba „Lavirint devedesetih“