On je glas jedne generacije. Duhovit, hrabar, ranjiv, razmažen i, pre svega, bezobrazan, kaže rediteljka Jovana Tomić, uoči premijere (28. jun) predstave "Bludni dani Kuratog Džonija", na maloj sceni Novosadskog pozorišta/Újvidéki Színház.
Rediteljka je Istakla da, čim je pročitala istoimeni roman Filipa Grujića, poželela da ga postavi na scenu. A o tome ko je zapravo Kurati Džoni.
– Zavisi koga pitate i iz kog konteksta ga analizirate, lepota tog lika je što je za svakoga nešto drugo, jer ni sam ne zna ko je; to je tema predstave, odrastanje. Ako gledamo književnost, prepoznaćemo motive i, ili, atmosferu Roberta Cuka, možda „Baala“, mladog antiheroja svakako, kao kod Lagarsa u „Sam kraj sveta“, Keruaka… Ako bindžujemo Netflix, prepoznaćemo Džonija kao jednog od indi nadobudnih, duhovitih klinaca u „The end of the fucking world“, „Generation +“, spisak je dug. Filip Grujić kroz poetski realizam kreira „dete našeg doba“ – namerna je analogija sa Fon Horvatom. Džoni nije toliko militantan, ali jeste predstavnik, glas jedne generacije. Za mene lično, Džoni je duhovit, hrabar, ranjiv, razmažen i, pre svega, bezobrazan a toga nam danas baš fali – istakla je Jovana Tomić u razgovoru koji nam je dostavljen iz Novosadskog pozorišta.
Na konstataciju da će Kurati Džoni prvi put biti „odeven u pozorišno ruho“, napominje da je „važno baviti se materijalima koji nas se tiču, u širem društvenom kontekstu naravno, ali i intimno, privatno kopati po rupama koje nas muče“:
– Kad ovako pišem, stvarno rizikujem da upadnem u zamku mistifikacije kreativnog procesa, ali jesmo svi duboko u sebi prepuni tabua i limita i izmišljenih granica. Treba se uvek izbacivati iz zone komfora, pa je to već samo po sebi izazov. Svejedno je da li je projekat baziran na savremenom tekstu ili klasici, važno je samo da autori znaju zašto ga rade.
Jovana Tomić je naglasila da bliskost i intimu doživljava kao neviđeno blago koje teatar može da omogući.
– To je fantastičan izazov i za glumce i za reditelja i za publiku, u smislu kreiranja scenskog jezika i odabira sredstava, pa onda te prezentacije, jako je taktilan i krhk rad u toj formi, i to me trenutno najviše uzbuđuje. „Džoni“ je specifičan proces po tome što sam želela da vidim kako funkcioniše miks nežnog, intimnog, svedenog izraza sa eksplozivnim, ekspresivnim, pop atraktivnim segmentima – opet u intimnom prostoru male scene. To je uslovilo i zanimljivu dinamiku glumačkog izraza, tako da, učestvovali smo svi zajedno u jednom uzbudljivom procesu – zaključuje rediteljka i konstatuje:
– Ovo je bio proces koji me je promenio i koji će biti hrana, uteha i motivacija sa željom da će se u budućnosti ponoviti saradnja
U predstavi igraju Robert Ožvar. Bence Salai, Terezia Figura, Agota Ferenc. Ištvan Kereši,Zoltan Molnar, Fani Dupak.
Adaptaciju potpisuje Dimitrije Kokanov, a prevod Robert Lenard. Za kostimografiju je bila zadužena Selena Orb, za scenografiju Jasmina Holbus a za scenski scenski pokret Igor Koruga.
Kao i premijera, i prva repriza 29. juna je rasprodata.