Izložba fotografija "Bilo gde, daleko od sveta" autora Željka Šafara biće otvorena u sredu 27. septembra u umetničkoj galeriji Stara kapetanija u Beogradu.
Otvaranje izložbe nazvane po Bodlerovom citatu je u 19 sati. Svi zainteresovani moći će da vide radove do 8. oktobra.
– Iako se kao fotograf oprobao u najrazličitijim žanrovima, nametnutim zahtevima posla kojim se bavio, ipak je u svome radu posebno interesovanje i zapažene rezultate pokazao u domenu savremeno estetizovane modne fotografije. Svoje iskustvo iz reporterske prakse je znalački vešto pretočio u jednu novu oblast u kojoj uspeva da zadrži preciznost i logičnost kompozicije, kao i bogatstvo ambijenata koji adekvatno doprinose opštem utisku – napisao je o autoru njegov kolega Miroslav Predojević.
Željko Šafar je, prema rečima Predojevića, opčinjen željom da svojim fotografijama, satkanim od crnih, belih i bezbroj sivih tonova, sagradi novi vizuelni svet u kojem bi on ostao samo svoj, ne bi pristajao ni uz koga, boreći se za modnu fotografiju punu specifične atmosfere i nabijenu emocijama.
On nije samo stvaralac fotografskih dela isključivo za svoje zadovoljstvo, ili filantrop koji nesebično pomaže drugim kolegama, već autor koja oseća odgovornost za primenjenu fotografsku umetnost i troši neiscrpnu energiju i volju da to osećanje pretvori u svrsishodno delo. Željko je, pre svega, stvaralac sa izrazito razvijenom svešću o samoj prirodi medija, o autonomiji njenog jezika, o fotografiji kao jednom autentičnom tumaču zabeleženog trenutka stvarnosti koji već u momentu nastajanja postaje sićušni deo prošlosti, smatra on.
– Ovaj serijal naručenih modnih fotografija je stvaran kao zatečena studija portreta u arhaičnim ambijentima u kojima su na efektan način zgusnuti: model, poza i odevni predmet. Fotografije nam donose i dragocenu ulogu pozadine koja se neraskidvo vezuje za suštinu prizora, tako da postaje svojevrsni mizanscen modelu koji je postavljen u prvi plan – naveo je on.
Stil, vizuelna snaga i estetika stoje iza ovih radova, koji svaki za sebe priča priču sa ukusom jednostavnosti, gde se gube granice vremena, prostora, ali u željenoj funkciji koja ih drži čvrsto na okupu kao neka snaga, gde prepoznatljivi Autorov rukopis jasno daje do znanja da je važno: ne samo kako nekoga snimiti, već i zašto.
– Кada se u jednoj osobi spoje, kao što je to slučaj kod Željka Šafara u ovom serijalu, stvaralačka energija, fotografsko umeće sa zavidnim tehničkim znanjem, ideja i odsustvo klišea, rezultat su fotografije, vredne vizuelnog uživanja u galerijskom prostoru, a ne slučaja – ističe Predojević.
Bonus video: Izložba „Lavirint devdesetih“ vraća nas u ta teška vremena za Srbiju i region