Kompanija Amazon saopštila je danas da su kupili čuveni holivudski studio MGM za 8,45 milijardi dolara. Kupovinom studija, u čijem ogromnom katalogu su franšiza o Džejmsu Bondu, 4.100 filmova i oko 17.000 sati epizoda serija, pokazali su da definitivno ulaze u trku sa vodećim striming platformama kao što su Netfliks, HBO i Dizni plus.
„Prava finansijska vrednost iza ovog posla je blago iz ogromnog kataloga koji nameravamo da ponovo predstavimo i razvijamo zajedno sa talentovanom ekipom iz MGM-a. To je veoma uzbudljivo i otvara toliko mnogo mogućnosti za visokokvalitetno pričanje priča“, izjavio je Majk Hopkins, potpredsednik grupacije Prajm videa i Amazon studija, a preneli su američki mediji.
Prodaja MGM-a tri puta je prošle godine najavljivana, a deoničari (među kojima je „Enkoridž kapital“ najveći) tražili su više od pet milijardi dolara za studio u kom je ispisivana istorija filma duga skoro ceo vek. Prve informacije o pregovorima i spremnosti da Amazon plati četiri milijarde više nego što su iz MGM-a tražili pojavile se prošle nedelje, a posao je sada i finalizovan.
Holivudski studio Metro Goldvin Mejer (MGM), osnovan 1924. godine, sa oko 200 Oskara za filmove u svojim vitrinama, loše je poslovao prošle godine, a slamka spasa za „posrnulog lava“ na neki način trebalo je da bude premijera najnovijeg filma iz serijala o Bondu „Nije vreme za umiranje“, do sada nekoliko puta odlagana zbog zatvaranja bioskopa tokom pandemije. Pored toga, vlasnici su i kanala Epiks na kablovskoj televiziji.
Pored ove franšize, MGM je vlasnik i filmskih serijala „Roki“, „Pink Panter“, spektakla „Robokap“ i „Hobit“, kao i klasika poput „Kad jaganjci utihnu“, „Sedam veličanstvenih“ i popularnih ostvarenja poput „Četiri venčanja i sahrana“… I katalog sa serijama ove kuće je bogat, a među njima su „Fargo“, „Vikinzi“, „Sluškinjina priča“, „Američki gladijatori“, „Tinejdž vukodlak“ i mnoge druge.
Medijska i industrija zabave nisu bile oblasti na koje se Amazon primarno fokusirao, ali su grafikoni u kompaniji Džefa Bezosa pokazali da na striming platformi ostvaruju sve veće prihode, a da su samo 2020. godine za nove TV emisije, filmove i muziku, kao nove sadržaje za svoje premijum korisnike izdvojili 11 milijardi dolara. Amazon, inače, trenutno ima više od 200 miliona premijum korisnika širom sveta. Bezosova kompanija u ovom poslu ima i drugu računicu: gledaoci njihove platforme češće poručuju proizvode preko Amazona.
„Kada osvojimo Zlatni globus, to nam pomaže da prodamo više cipela“, rekao je Bezos na jednoj konferenciji 2016. obraćajući se čelnicima firmi iz različitih oblasti koje pokriva njegova kompanija.