Koncert u Beogradu jako nam je važan, osim što je prvi nastup posle 16 meseci, cenimo muzičku kulturu koju ima vaša zemlja i želimo da ostavimo dobar utisak, rekli su članovi gitarske grupe "40 Fingers", koji su sinoć u Beogradu otvorili Gitar art festival.
„Ovo je posebno veče u divnom kontekstu i u izuzetnoj organizaciji“, naveli su za N1.
Gitar art počeo je do sada tri puta odlaganim koncertom popularne italijanske gitarske grupe „40 Fingers“. Ovaj kvartet izvodi uz autorsku muziku i obrade poznate filmske muzike, kultnih melodija i obrade pop i rok hitova u aranžmanu za četiri gitare.
Grupu čine Mateo Brenči, Emanuele Grafiti, Enriko Marija Milanezi i Andrea Vitori, koji su na italijanskoj sceni pojedinačno već bili poznati po svojim muzičkim projektima.
„Imamo različite stilove, različite bekgraunde muzičke, od klasike, roka, popa, do džeza – skup tih stilova je ono što nas razlikuje, to je naša snaga – zajedništvo svih tih iskustava i ono što iz njih nastaje – to stiže do publike“, navodi Emanuele Grafiti.
Njihove numere na jutjubu imaju veliki broj pregleda, ali ta popularnost, kako kažu ne utiče na izbor numera koje će obraditi.
„Biramo stvari koje mogu da se svide, ali to je to. Izbor je pre svega inspiracija pojedinca, a posle to razrađujemo i zajednički na kraju donesemo odluku“, kaže Andrea Vitori.
„Jedan od nas predloži ostalima aranžman, ali u većini slučajeva to ne bude prihvaćeno – a u onim retkim slučajevima da svi prihvate i da se svi slažemo – nastane dobra numera“, dodaje u šali Milanezi.
Njihov planetarni uspeh počeo je kada su snimili verziju „Boemske rapsodije“ grupe Kvin, koja je velikom brzinom premašila pet miliona pregleda na njihovom jutjub kanalu. Kvartet je odmah objavio i prvi album koji je naišao na odlične kritike, kako kod muzičkih kritičara tako i publike.
Priznanje koje je stiglo od grupe Kvin na znaničnom sajtu, veoma im je bilo značajno, pričaju za N1.
„To nam je veoma značilo, bilo je veliko zadovoljstvo i iznenađenje, nismo to očekivali. To nam je svakako pomoglo da nas upozna šira publika. Video snimci bili su za nas najefikasniji način da dopremo do publike, i posle toga je počeo novi period za nas“, kaže Mateo Brenči.
Milanezi objašnjava da stvaranje aranžmana za četiri gitare izgleda kao pisanje aranžmana za orkestar.
„Ima velikih mogućnosti, ali postoji i opasnosti da se pretera. Radimo anranžmane kao za gudački kvartet doterujući posle svaku liniju pojedinačno, one su možda jednostavne pojedinačno, ali zajedno se dopunjuju u aranžmanu“, objašnjava.
Gitara se doživljava kao insturment za pratnju glasa, ali, kaže Grafiti, oni pokušavaju da tom instrumentu daju orkestarski zvuk.
Govoreći o nastupu u Beogradu Vitori je rekao da im je bio veoma važan iz više razloga.
„Već tri puta taj nastup bio je otkazivan zbog pandemije. Svirati na ovom festivalu bilo nam je važno i zbog muzičke kulture Srbije, želeli smo i da ostavimo dobar utisak kod beogradske publike. A zatim, važno nam je i da nastavimo, posle više od godinu dana prisilne pauze, punom snagom“, dodao je on.
„Nismo pred pravom publikom svirali više od godinu dana“, dodao je Brenči.
„Ovo je posebno veče u divnom kontekstu i u izuzetnoj organizaciji. Trebalo je da imamo ovaj koncert pre 16 meseci i to je trebalo da bude i poslednji naš nastup pre zatvaranja, a sada je uživo posle 16 meseci, prvi put posle toliko vremena, to je zaista snažna emocija“, rekao je Milanezi.
Godina pandemije ovim muzičarima, kako navode, dala je i priliku da zajedno rastu, muzički, stvaraju nove anranžmane, jačaju zajedništvo. „Sada samo čekamo da nastupamo i da pokažemo tu energiju koju smo stvarali tokom protekle godine“, pričaju muzičari.
Osvrnuli su se i na pobedu Italije na Evroviziji, i prokomentarisali pesmu grupe Maneskin.
„Sjajna je pesma. Pre neki dan sam pod tušem razmišljao o tome. Mogli bismo da je obradimo, možda ne bi bila dobra za četiri gitare, ali mogli bismo bi da probamo“, rekao je u šali Grafiti.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar