Čak i u vreme pandemije, Fejsbuk beleži rast prihoda od 11 odsto, dok su deonice ove kompanije porasle za osam odsto. U isto vreme deonice kompanije Amazon porasle su za oko četiri odsto.
Sve ovo dešava se jer su potrošači, odnosno Fejsbuk (FB) korisnici za vreme pandemije provodili više vremena u svojim domovima i za računarima.
U Kanadi i Sjedinjenim Američkim Državama dnevno je registrovano oko 198 miliona aktivnih korisnika, što je povećanje za oko tri miliona korisnika na dnevnoj osnovi.
Istovremeno, u Evropi je zabeleženo oko 305 miliona dnevnih posetilaca ove društvene mreže, što je prilično uobičajeno.
Porast korisnika ove mreže, kažu u FB, odražava na povećan angažman potrošača koji više vremena provode kod kuće.
„U proteklom periodu primećujemo znakove normalizacije rasta i angažmana korisnika jer su mere suzbijanja epidemije olakšane širom sveta, a posebno u razvijenim tržištima na kojima je ulazak Fejsbuka veći“, navodi se u izjavi kompanije koju prenosi portal Kliks.
Na mesečnom nivou, Fejsbuk je posećivalo oko 3,14 milijardi korisnika, što je razlika u odnosu na prethodno tromesečje kada je ovu društvenu mrežu posećivalo oko 2,99 milijardi korisnika. Ovi podaci odnose se na korisnike FB aplikacija poput Instagrama, Mesindžera i Vocapa.
Iako su analitičari prognozirali da će ova kompanija povećati prihode za treći kvartal za oko 7,9 odsto, sama kompanija prognozira rast od oko 10 odsto.
U isto vreme, nakon zatvaranja tržišta u četvrtak, Amazon je prijavio fiskalnu zaradu u drugom tromesečju. Deonice kompanije porasle su za otprilike četiri odsto.
Prema prognozama analitičara, kompanija Džefa Bezosa očekuje prihod od 88,91 milijardi dolara. Amazon očekuje da će neto prodaja u trećem tromesečju biti između 87 i 93 milijarde dolara, što predstavlja međugodišnji rast između 24 i 33 odsto.
Kompanija predviđa raspon operativnog prihoda između dve i pet milijardi dolara.
„Potrošili smo četiri milijarde dolara na troškove tokom pandemije koronavirusa kako bismo zaposlenima obezbedili sigurnost, a kupcima isporučili proizvode. Osim toga, svakom zaposlenom na prvoj liniji i partnerima dostavljačima isplatili smo bonus u iznosu većem do 500 miliona dolara“, kazao je izvršni direktor Amazona Džef Bezos.