Foto: Shutterstock

Broj ljudi na globalnom nivou koji vestima pristupaju putem sajtova ili aplikacija pao je za 10 bodova od 2018, dok mladi radije čitaju vesti putem društvenih mreža, pretraživača ili mobilnih agregatora vesti, pokazuje izveštaj objavljen u utorak.

Publika obraća više pažnje na slavne osobe, influensere i osobe na društvenim mrežama nego novinare na platformama kao što su TikTok, Instagram i Snepčet, objavio je Rojtersov institut za proučavanje novinarstva u svom godišnjem ‘Digital News’ izveštaju.

TikTok je, prema izveštaju, najbrže rastuća društvena mreža koju za vesti koristi 20 odsto mladih između 18 i 24 godina, što je pet odsto  više nego prošle godine. Manje od polovine ispitanika u anketi izrazilo je velik interes za vesti, što je nagli pad u odnosu na 6 od 10 u 2017. godini.

Foto: Simone Hogan / Shutterstock

„Ne možemo očekivati da će mladi odjednom zavoleti ni staromodne web-stranice, a kamoli radio, televiziju i štampu, jednostavno zato što stare“, rekao je direktor Instituta Rojters Rasmus Nielsen u izveštaju koji se temelji na internet anketi na otprilike 94.000 odraslih osoba, sprovedenoj u 46 zemalja, uključujući SAD.

Manje od trećine ispitanika reklo je da je izbor vesti na temelju ranijih pretraga dobar način informisanja, što je pad od šest bodova u odnosu na 2016, kada je anketa poslednji put postavila to pitanje.

Ipak, ljudi više vole da im vesti biraju algoritmi nego urednici ili novinari, prenosi Rojters.

Ne propustite

Poverenje u vesti palo je za 2 procentra u prošloj godini. U proseku, 40 odsto ljudi kaže da uglavnom veruje većini vesti. Sjedinjene Države beleže povećanje poverenja u vesti za 6 na ukupno 32 odsto, ali su i dalje među najniže rangiranima u istraživanju.

Na svim tržištima, 56 posto ljudi kaže da ih brine prepoznavanje razlike između pravih i lažnih vesti na internetu – što je dva procentna boda više u odnosu na prošlu godinu.

Istraživanje je pokazalo da samo 48 odsto ljudi kaže da su jako ili izuzetno zainteresovani za vesti, što je pad u odnosu na 63 posto u odnosu na 2017.

***

BONUS VIDEO: Društvene mreže utiču kao narkotici – treba li napraviti detoks?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar