Kineski vojni naučnici otkrili su javnosti sistem ratnih svemirskih igara koji je ranije bio obavijen velom tajne.
Svojim dizajnom sistem ima moć da simulira i predvidi zamršene procese eventualne buduće svemirske borbe, tvrde njihovi programeri, a prenosi South China Morning Post.
Sistem nije predivđen da bude samo oruđe za kineske vojne operacije, već i sredstvo da se obuče najbolji svemirski vojnici i komandanti, rekli su oni.
Razvijen od strane Nacionalnog univerziteta za odbrambenu tehnologiju u Čangši, sistem je već dokazao svoju vrednost u tajnoj svemirskoj misiji, napisao je tim, koji predvodi vanredni profesor Džang Đin, u radu objavljenom u časopisu National Defense Technology u oktobru.
Takođe je odigrao ključnu ulogu u odabiru i oblikovanju elite za svemirski rat ranije ove godine.
Od septembra više od 400 vojnih kadeta formiralo je više od 70 timova za žestoko dvomesečno takmičenje. Mnogi učesnici su se saglasili da ovi lažni svemirski okršaji ne samo da su ih pripremili za borbu, već im omogućili da se bore oružjem o kojem su samo čitali u udžbenicima ili tehničkim dokumentima.
„Svi smo bili oduševljeni“, rekao je jedan pripravnik medijima, prenosi SCMP.
Zvanični stav kineske vlade je u skladu sa stavom većine zemalja širom sveta – čvrsto protivljenje bilo kom obliku svemirskog rata.
Kina i Rusija su 31. oktobra podnele rezoluciju Ujedinjenim nacijama, obećavajući da neće biti prve koje će koristiti svemirsko oružje i zalažući se za mere za suzbijanje trke u naoružanju izvan Zemljine atmosfere.
Iako je rezolucija naišla na ogromnu podršku, bilo je protivnika, a Vašington je izrazio negodovanje, piše ovaj kineski medij, a prenosi N1.
Džangov tim, dalje navode oni, pružio je strašnu sliku o tome šta bi svemirski rat značio za svet.
Sukob u svemiru bi uticao na svu infrastrukturu koja kruži oko Zemlje, plus zemaljske sisteme koji ih podržavaju, uključujući lansirne rampe za rakete i velike radarske stanice.
Avioni ne bi imali informacije, brodovi bi bili izgubljeni na moru, nastao bi haos u gradovima i udaljene zajednice bi bile odsečene od sveta.
Usluge koje uzimamo zdravo za gotovo u svakodnevnom životu, kao što su vremenska prognoza ili međunarodni sportski prenosi uživo, mogli bi biti poremećeni.
„Akcije preduzete direktno protiv satelita neki vide kao ravne rasplamsavanju nuklearnog rata“, napisao je tim u novinama.
Usred haosa koji se dešava dole na Zemlji, svemir bi postao zatrpan krhotinama iz sukoba. Jureći kroz prazninu destruktivnom brzinom, ti fragmenti bi se tada mogli sudariti, što bi dovelo do eksplozije krhotina u orbiti blizu Zemlje. Ovo bi predstavljalo pretnju ne samo za još uvek operativne objekte u svemiru, već i za samo čovečanstvo, potencijalno nas zauvek zarobivši unutar granica naše planete.
Svemirska ratna igra koju je razvio Džangov tim suštinski se razlikuje od bilo kog sistema ratnih igara koji je ranije koristila Narodna oslobodilačka vojska (PLA).
Jedna od najznačajnijih karakteristika sistema je da može učiniti Zemlju transparentnom u operativnom interfejsu, što znači da korisnici na istočnoj hemisferi mogu jasno da posmatraju situacije na zapadnoj hemisferi u realnom vremenu.
U konvencionalnom domenu ratnih igara, vojne jedinice obično napadaju susedne neprijateljske mete, a čak i rakete najdužeg dometa imaju svoja ograničenja.
Međutim, u svemirskom ratu, satelit može obići Zemlju više puta u kratkom periodu. Taktike koje su se nekada pokazale efikasne u tradicionalnom ratovanju mogle bi biti uzaludne ili čak štetne u svemiru, prema Džangovom timu.
U svemiru i najmanje promene mogu imati ogroman uticaj u ratu. Na primer, u tradicionalnim sukobima, raspoređivanje trupa u velikoj meri zavisi od intuicije komandanta i sposobnosti da proceni udaljenost između saveznuka i neprijatelja. Ali u svemiru se dodaje još jedan sloj – visina orbita. To je samo dodatak iz geometrijske perspektive, ali dodatak koji uveliko komplikuje rat, rekli su istraživači.
Takođe, pošto kretanje objekata u svemiru često može da prevaziđe ljudski um, vojska će možda morati da se više oslanja na mašine za donošenje odluka i izvršavanje komandi.
Ovo postavlja ogromne zahteve pred arhitekte i kreatore sistema ratnih igara. Brzina i preciznost ovih sistema ne samo da utiču na kvalitet vežbi, već bi mogli da odrede ishod svemirske bitke, rekli su oni.
Istraživači su takođe naveli niz izazova sa kojima su se susreli tokom razvoja svemirskog sistema ratnih igara. Rat u svemiru, rekli su, nije ponudio prave bitke kao primer. Uprkos hladnoratovskim tenzijama, istinska borba nije izbila. Ovo je, napominju, bio test za sve naučnike.
Takođe su pisali o borbi za obezbeđivanje podataka o oružju. Svemirsko oružje je strogo čuvana tajna, a svaki pogrešan korak u ovim podacima mogao bi da odvede vojnu strategiju na stranputicu.
Džangov tim je upozorio da je ratna igra još nova i da će u budućnosti biti neophodna opsežna funkcionalna proširenja i optimizacije performansi kako bi se ispunili zahtevi vojske za rešavanje rastućih svemirskih pretnji.
Američka vojska je takođe koristila sisteme ratnih igara da bi pomogla u obuci vojnika i razvoju strategija.
BONUS VIDEO: