Sedam puta prošlog meseca, Bendžamin Karmis, 26-godišnji sveštenik iz države Ilinois, nije uspeo da onlajn kupi najnoviju konzolu Sony PlayStation 5. Pokušavao je na sajtovima Walmarta i na Facebook Marketplace-u.
Bendžamin je ostao kratkih ruku ne zato što ga je neki drugi kupac preduhitrio u kupovini, već zbog takozvanog „scalper bot“ softvera koji preprodavci koriste da bi ugrabili proizvode onlajn i uvrstili ih nekoliko trenutaka kasnije u asortiman koji za mnogo više para nude na eBayu i Amazonu.
Koronavirus koji je milione potencijalnih kupaca zarobio u kuće je proizveo i novu vrstu preprodavaca čija visokotehnološka arbitraža – legalna u većini zemalja – donosi velike probleme običnom kupcu.
Trgovci na malo isprobavaju nove taktike jer je pandemija proširila preprodaju na nove kategorije proizvoda i proširila privlačnost preprodaje u vreme kada su mnogi ljudi ostali bez posla, kažu konsultanti i stručnjaci za sajber bezbednost.
Nike Inc, glavna meta preprodavaca, osmislio je kreativne načine za borbu protiv nove vrste botova, pa su preko aplikacije ponudili svojim kupcima da rezervišu patike koje kasnije mogu preuzeti u Nike šopu.
U Volmartu su preprodavci botovi napravili pravi haos sa konzolom Sony PlayStation 5 zbog čega su 25. novembra blokirali više od 20 miliona pokušaja botova u prvih 30 minuta prodaje PS5 tog istog dana.
*
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: