Foto: Shutterstock

Iako se čini da je tržište pametnih telefona jedno od konkurentnijih, mrak na njega nastavlja da pada. Skoro 500 brendova, tačnije njih 450 napustilo ga je od 2017. godine.

Tržište pametnih telefona ove godine broji 250 aktivnih brendova. Iako to može izgledati kao veliki broj, kada pogledamo činjenicu da ih je 2017. godine bilo preko 700, vidimo da mrak na ovu industriju nastavlja da pada. Računice analitičara kažu da je u poslednjih šest godina sa tržišta nestalo skoro 500 brendova.

Pročitajte još

Iako zbog velikih igrača kao što su Epl i Samsung deluje da je tržište pametnih telefona stabilno, ne treba zaboraviti mnogo drugih manjih kompanija koje sanjaju da se pridruže „višoj ligi“ na globalnom nivou.

To potvrđuje novi Counterpoint Research izveštaj koji pokazuje da je pad skoro u potpunosti nastao zbog lokalnih brendova, dok globalni brendovi uglavnom ostaju konzistentni. Istraživanje pokazuje i nekoliko brendova pametnih telefona koji su ugašeni u Indiji, Africi, Kini, Japanu, na Bliskom istoku, pa čak i u Koreji.

Foto: Shutterstock

Ono što je delimično ubrzalo pad malih brendova je uspon kineskih kompanija Xiaomi, Oppo i Vivo. Kineske kompanije su uspele da naprave odlične pametne telefone po primamljivim cenama, pružajući kupcima bolju vrednost za novac koji daju.

Neke od brendova jednostavno su „pojeli“ oni veći,  a podaci kažu da su male kompanije mnogo više propatile od velikih. Retke su one koje uspevaju da prežive trenutne tržišne uslove.

Glavni izazovi sa kojima su se suočile ove kompanije su sazrevanje korisničke baze i produžavanje ciklusa zamene uređaja. Pored toga, kako prenosi benchmark, postojali su i problemi u lancu snabdevanja izazvani svetskom pandemijom. Na ova kretanja je uticao ekonomski pad, kao i sposobnost velikih kompanija da proizvode telefone u ogromnim količinama, što je dalje „pojelo“ lokalce.

Kompanija koja je izradila izveštaj predviđa da će tržište nastaviti da se smanjuje i da će velike svetske kompanije biti u sve boljoj poziciji. One, prema rečima stručnjaka, mogu da se prilagode svim makroekonomskim preprekama i tehnološkim tranzicijama. Analitički sajt „Counterpoint“ navodi da postoje i mali proizvođači koji mogu da prežive, ali uglavnom nudeći jedinstvene promocije kojih kod drugih kompanija nema.

BONUS VIDEO:

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar